3 / 4

Consultanta strategica, invitat special la masa companiilor

Daca in anul 2006 existau multi clienti care solicitau servicii de consultanta strategica, dar care rareori erau privite drept realmente utile sau ca servicii facturabile, 2009 a adus schimbari fundamentale. Astfel, consultanta strategica a devenit un serviciu foarte solicitat in special pe zona comunicarii de mesaje negative, neplacute, fie despre piata, fie despre locurile de munca din interiorul unei companii.

”Desi sursa problemelor a fost aceeasi – criza – tipul acestora a fost diferit. Astfel, comunicarea de promovare a lasat locul comunicarii de informare, iar CSR-ul grijei pentru angajati. Miza principala era sa convingi un director general sa comunice si rezultate negative”, spune Sorana Savu.

Gabriela Lungu (foto), director general al agentiei The Practice, a oferit la randul sau o serie de sfaturi clientilor si agentiilor in privinta gestionarii corespunzatoare a relatiilor in timpul consultantei strategice.

Astfel, clientii ar trebui sa implice agentiile cat mai devreme intr-un proiect, pentru ca acestea sa poata aduce valoarea adaugata. In plus, companiile ar trebui sa fie deschise la pareri si argumente, sa lucreze ”cot la cot cu agentia” si sa dea dovada de mai mult curaj. ”Multe proiecte valoroase mor in fasa pe motivul ca sunt greu de implementat”, spune Gabriela Lungu.

In ceea ce priveste agentiile, managerul The Practice subliniaza faptul ca acestea ar trebui sa fie proactive, sa intre mai mult in ”bucataria” unei companii, sa fie atente la toate detaliile.

”De asemenea, agentiile nu ar trebui sa faca orbeste tot ce li se cere. Foarte putine agentii stiu sa spuna nu. Agentiile reprezinta un partener de dialog, ele lucreaza pentru o companie si brandurile sale, nu pentru oamenii care se afla la un moment dat la conducerea respectivei companii”, adauga Lungu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri