3 / 4

S-a nascut un nou consumator

75% dintre participantii la studiu si-au schimbat obiceiurile de consum in timpul recesiunii. Reevalueaza orice cumparatura si o incadreaza in una din categoriile “nevoie” sau “dorinta”. Se gandesc mai in profunzime la produse ca niciodata.

“In ultimii 10-20 de ani am crezut ca, in general, consumatorii sunt inceti in termeni de schimbare a comportamentului, dar studiul ne arata ca atunci cand criza loveste oamenii se debaraseaza foarte rapid de obiceiurile anterioare”, spune Boswell.

Rasfaturile sunt inca importante. Consumatorii au devenit foarte priceputi in gestionarea cheltuielilor: muta banii de la o categorie de cumparaturi la alta, astfel incat economiile dintr-o categorie sa le permita rasfaturi in alta categorie. Insa cheltuielile, per total, s-au redus.

Oamenii merg inca in vacante – insa mai scurte si mai ieftine – prefera sa isi cumpere produse premium din supermarket decat sa ia cina in oras si sunt foarte constienti de preturi, chiar daca nu au fost direct loviti de criza.

“Pe termen scurt, brandurile pot avea un avantaj daca ofera promotii. Pe termen lung trebuie sa schimbe modul in care li se adreseaza, sa aiba o abordare mai autentica”, spune Boswell.

Interesant e ca 70% dintre cei chestionati au declarat ca isi vor mentine obiceiurile de consum din prezent si dupa ce criza va lua sfarsit. “Oamenii vor cumpara din nou bunuri de lux odata ce se vor simti mai in siguranta din punct de vedere financiar, insa e clar ca au invatat sa aprecieze valoarea banilor, iar consumul in viitor va fi mai precaut”, conchide Boswell.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri