5 / 6

Ce pret are confortul angajatilor

Pe masura ce tehnologia a avansat si cerintele chiriasilor au fost tot mai mari, specificatiile tehnice ale cladirilor noi au fost imbunatatite. Cele mai evidente, spune Ben Binns de la Jones Lang LaSalle, au fost pardoselile suprainaltate, care acopera toate cablurile, tavanele suspendate, nivelul de aer proapat, trecerea de la sistemul de climatizare cu doua tevi la cel cu patru si, mai nou, grinzile de racire.

In anii trecuti, cladirile de birouri dispuneau de sistem de climatizare proiectat pentru a oferi in timpul sezonului de vara aer rece, respectiv aer cald in perioada anotimpului geros, avand doua tevi, spuns reprezentantrii CBRE. Cladirile noi au insa sistemul de climatizare planificat pentru a oferi, in functie de necesitate si indiferent de anotimp, temperaturi optime, folosind patru tevi.

Pe langa specificatiile de ordin tehnic, diferentele dintre cele doua tipuri de sisteme sunt date si de timpul de uzura al acestora. “Un echipament folosit in mod continuu cativa ani nu va mai da acelasi randament ca unul nou, fiind deja uzat”, precizeaza Horia Moldova de la The Advisers/Knight Frank.

De confortul angajatilor tin si facilitatile suplimentare pe care proprietarii de birouri le ofera companiilor chiriase, precum: cafeterii, restaurante, sali de fitness sau locuri de relaxare aflate in interiorul cladirii. “Spre deosebire de acum cativa ani, cand aceste lucruri nu reprezentau un criteriu de selectie, din ce in ce mai multi chiriasi, in special companiile multinationale, au inceput sa solicite astfel de beneficii, constientizand importanta lor pentru angajati”, afirma Horia Moldovan.

Si pentru ca daca exista cerere trebuie sa apara si oferta, noile cladiri de birouri au inceput sa fie proiectate avand incorporate aceste facilitati. O alta tendinta recent aparuta este aceea de a gazdui centre de conferinte, cum se intalneste in cazul cladirii Swan Office & Technology Park, care a inchiriat un spatiu catre un operator de evenimente.

Prin toate aceste facilitati, incheie Ben Binns de la Jones Lang LaSalle, angajatorul mentine angajatii fericiti, fericire care se reflecta ulterior intr-o productivitate crescuta. Iar o productivitate mai mare inseamna mai multi bani pentru companie, bani care vor fi ulterior investiti si intr-un spatiu de birouri mai modern si mai eficient.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri