3 / 5

Modelul de business Facebook

In documentele de listare ale companiei, oficialii Facebook mentioneaza ca se asteapta la o reducere a ritmului de crestere al numarului de utilizatori activi.


”Daca nu reusim sa ne mentinem si sa ne crestem numarul de ultimizatori, veniturile noastre, rezultatele financiare, si viitorul potential de crestere ar putea sa fie influentate intr-un mod negativ”, se mentioneaza in document.

In SUA, aceste efecte sunt deja vizibile, ritmul de crestere al numarului de utilizatori reducandu-se la 16%.

Facebook isi bazeaza afacerile in cea mai mare parte pe afisarea reclamelor. Avand in vedere dimensiunea companiei, s-ar putea spune ca acesta nu este un model de business foarte bun.

Avantajul Facebook este insa acela ca detine informatii foarte detaliate despre utilizatorii sai, directionarea publicitatii fiind mult facilitata de acest lucru.

O alta slabiciune a Facebook este dependenta excesiva de Zynga, producatorul unor jocuri precum FarmVille si CityVille. Zynga a generat 12% din veniturile Facebook in 2011, prin intermediul procesarii platilor facute pentru bunuri virtuale sau prin intermediul publicitatii cumparate de catre dezvoltatorul de jocuri.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri