4 / 6

Crowdfunding-ul ca sursa de finantare

In Romania, doar 5% dintre antreprenori folosesc crowdfunding-ul ca sursa de finantare si, totusi, ne aflam peste Polonia (2,9%) sau Bulgaria (0%), insa sub Grecia (18,7%) sau Finlanda (12,7%). In strainatate, crowdfunding-ul a redesenat peisajul oportunitatilor de finantare la debutul unei afaceri si constituie o metoda simpla si utila prin care poti primi bani nerambursabili de la alte persoane pentru afacerea ta.


Secretul consta in mobilizarea retelei sociale proprii, a familiei si a prietenilor pentru campanii care solicita contributii mici de la un numar mare de persoane. Platforme online, precum Kickstarter - combinate cu interactiunea pe retelele sociale - permite oamenilor sa foloseasca banii altora pentru a finanta aproape orice, de la asociatii de afaceri, proceduri medicale sau bilete la concerte. Si in Romania exista mai multe platforme online de crowdfunding. Desi, nu prea dezvoltate, acestea au insa potential pentru viitorul apropiat.


Sursa foto: maximmmmum / Shutterstock

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri