3 / 5

Ce ofera jucatorii pe acest segment

AIG Life are pe piata un produs investitional (Renta Extra, Capital Invest, Junior Invest) care include intr-o anumita masura si o componenta de protectie financiara, tocmai pentru a justifica alegerea de a cumpara o astfel de asigurare in detrimentul cumpararii unor unitati la un fond mutual, a mai spus Alexandrescu.

In cazul unui produs unit-linked AIG Life, pe toata durata contractului, clientul are posibilitatea de a schimba fondul de investitii selectat initial, alegand din cele trei fonduri ale companiei pe cel care il avantajeaza in momentul respectiv.

“La aceasta data, produsele de asigurare cu componenta investitionala (unit-linked) detin o pondere redusa de 3% in portofoliul total al AIG Life. Fiind introduse mai tarziu si detinand o pondere atat de redusa, aceste produse nu au afectat din punct de vedere valoric portofoliul total al AIG Life”, a tinut sa sublinieze oficialul AIG.

Volumul total de prime brute subscrise pe primele trei trimestre din 2008 a ajuns la 220 milioane lei, inregistrand o crestere de 49% fata de aceeasi perioada a anului anterior.

In Romania AIG Life are aproximativ 750.000 clienti, impreuna cu AIG Fond de Pensii compania deserveste aproape 1 milion de clienti.

In acelasi timp, compania Generali a incheiat pana acum aproximativ 20.000 de contracte prin cele 3 fonduri cu componenta investitionala (Confident, Armonie si Activ), deschise in lei.

“Mecanismul politei unit-linked vandut de noi prevede ca prima esalonata platita de client in primii 2 ani se investeste in unitati initiale, iar in urmatorii ani alocarea fiind in unitati de acumulare. Suplimentar, clientul poate face plati care se aloca in unitati exceptionale. Din valoarea unitatilor initiale se deduc lunar componentele de costuri si de risc”, a detaliat Racoveanu despre produsele Generali.

Apoi, prin produsele unit-linked ale Generali, clientii pot beneficia de transferul primelor esalonate si/sau suplimentare viitoare in alt fond, transferul unei parti din fond intr-un alt fond, acoperirile de accidente si boala, precum si fondurile de investitii cu randamente peste media pietei (raportat la fonduri cu grad de risc similar).

Dupa primele noua luni din 2008, ponderea asigurarilor unit-linked in portofoliul companiei era de 3,4%. Astfel, in perioada ianuarie-septembrie 2008, Generali Asigurari a realizat un volum total de prime brute subscrise de 318,9 milioane lei, cu 13,5% mai mult fata de aceeasi perioada a anului anterior (281 milioane lei). Asigurarile de viata unit-linked au inregistrat o crestere de 242% (10,8 milioane lei) fata de ianuarie-septembrie 2007.

In ce priveste randamentele acestor produse de anul trecut, Racoveanu a mentionat ca, in functie de componenta fondurilor in lei, piata a asistat la cresteri de peste 10% la fondurile cu risc redus, precum si la scaderi de 50-60%, in linie cu cele inregistrate de Bursa de Valori Bucuresti (BVB).

Compania Generali are trei fonduri investitionale, iar randamentul inregistrat de acestea anul trecut este cuprins intre minus 58% si plus 8%, potrivit site-ului oficial al companiei. Cea mai buna evolutie au inregistrat-o titlurile fondului Confident, care au crescut in 2008 cu 8,76%, urmate de titlurile fondului Armonie cu minus 19,82% si apoi tilturile fondului Activ cu minus 58,21%.

La ING Asigurari de Viata din cele 9 programe de investitii, dintre care trei lansate chiar anul trecut (ING Mixt50, ING Mixt75 si ING Equity) doar doua au incheiat anul 2008 pe plus ( fondul in ron ING Bond - 6,3% si fondul in dolari ING Verde - plus 3,8%). Randamentele inregistrate de cele noua fonduri ale liderului de piata au fost cuprinse intre plus 6% si minus 54%.

„Conditiile de piata sunt in continua schimbare, iar managerii de fonduri sunt obligati sa se adapteze acestora. Anul trecut erau greu de prevazut tensiunile majore care se manifesta actualmente pe pietele financiare din intreaga lume si care se reflecta cu acuitate si pe piata romaneasca. De aceea, strategia noastra este sa ne mentinem flexibili pentru a putea raspunde volatilitatii pietei”, a spus CEO-ul ING Asigurari de Viata.

La 31 decembrie 2008 produsele cu componenta investitionala ocupau in totalul portofoliului 57%. Ponderea primelor anualizate unit-linked in totalul primelor aferente la finalul anului trecut era de 67%. ING Asigurari de viata are peste 200.000 clienti pe segmentul unit-linked si mai bine de 115.000 clienti de produse traditionale.

Pe piata romaneasca, produse de tip unit-linked mai sunt oferite si de Aviva Asigurari de Viata, Interamerican Romania, Allianz-Tiriac si KD Life

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri