3 / 5

Pilonul III se confrunta cu o situatie paradoxala

In mod evident, piata de pensii facultative este incetinita de efectele crizei economice si financiare, dar aceste efecte se manifesta diferit, existand pe piata un paradox, spun jucatorii de pe piata.

Pe de-o parte, in cazul vanzarilor noi, este evident ca frana a fost pusa de segmentul corporate (companii care cotizeaza la fondurile facultative de pensii in beneficiul propriilor salariati), astfel ca vanzarile se reorienteaza, in opinia presedintelui APAPR, catre retail - clientii individuali.

“Era de asteptat, companiile cauta sa taie costuri de peste tot, asa ca au pus deocamdata intre paranteze planurile de a oferi salariatilor pensii facultative ca parte a pachetului de beneficii”, adauga Andanut (foto).

Pe de alta parte insa, spune el, la o privire atenta a portofoliul deja existent de clienti, datele arata o reducere a gradului de colectare - adica administratorii au pe pilonul III un procent in scadere de cotizanti luna de luna, fata de numarul total de participanti. Paradoxul este ca reducerea colectarii este determinata in principal de segmentul retail, in timp ce companiile care au intrat deja in sistem realizeaza importanta acestui beneficiu si tind sa-l pastreze pentru salariati.

“Avem mult mai multe suspendari temporare de plata a contributiilor lunare din partea clientilor individuali, fata de clientii corporate”, detaliaza Andanut.

Potrivit legislatiei din domeniu, contributia lunara la fondurile de pensii facultative are un regim de maxima flexibilitate: poate fi suspendata, reluata oricand, majorata sau redusa in functie de preferintele clientului si de evolutia in timp a apetitului sau pentru economisire.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri