4 / 5

Problema increderii in societatile de asigurari

Pe langa contextul macroeconomic deteriorat de criza financiara, o alta problema cu care se vor lupta asiguratorii anul acesta este lipsa sau diminuarea increderii populatiei in institutiile financiare.

Potrivit unui studiu realizat in toamna lui 2009 de catre Metro Media Transilvania, la cererea Fondului de Garantare a Depozitelor din Sistemul Bancar (FGDSB), doar 11% din romani au multa si foarte multa incredere in asiguratori, iar 74% dintre respondenti au declarat ca au putina, foarte putina sau niciun fel de incredere in acestia.

Astfel, potrivit studiului, 39% din respondenti spun ca nu au deloc incredere in companiile de aisgurare, 15% au foarte putina incredere in acestia, iar cei care au putina incredere in firmele de asigurari au ocupat un procentaj de 20% in urma rezultatelor studiului.

Asiguratori au inregistrat in studiul citat cel mai inalt nivel de neincredere dintre toate institutiile financiare luate in calcul, comparativ cu sectorul bancar (69%), Bursa (72%) si fonduri de investitii sau de pensii private (73%).

“Cred ca putem vorbi de o diminuare a increderii in institutiile financiare in general, aspect care se rasfrange indirect si asupra companiilor de asigurare, insa este important de spus ca evolutiile negative care au generat aceasta stare de fapt au afectat doar o parte a marilor grupuri financiare, si nicidecum pe toate, pe fondul crizei mondiale. Pe de alta parte, este important sa constientizam faptul ca momentele de declin economic sunt ciclice, fiind urmate de perioade de redresare si dezvoltare”, mentioneaza Coman.

In acest context, Coman considera ca este extrem de important ca intreaga industrie de asigurari (si cea financiara, in general) sa manifeste o disponibilitate totala pentru cresterea transparentei in comunicarea cu toate partile implicate (clienti, actionari, mass-media etc.) si sa desfasoare actiuni de educare a populatiei in directia constientizarii nevoii de protectie si de economisire pe termen lung si nu in ultimul rand a intelegerii produselor oferite de industria de asigurari de viata.

“In acelasi timp, trebuie intensificate eforturile de promovare a unui proces de vanzare bazat pe nevoile clientilor”, conchide Coman.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri