3 / 4

Sectorul componente auto

Industria auto a devenit „vedeta” economiei nationale in decursul crizei, in special datorita succesului comercial repurtat de uzinele Dacia pe mai multe piete externe.

Astfel, s-a creat un climat favorabil pentru sectorul de piese si accesorii auto din punctul de vedere al cererii si al costului factorilor de productie.


„Avand in vedere teoria rotatiei sectoarelor, potrivit careia performantele fiecarui sector sunt optime in anumite momente ale cilcului economic, actiunile producatorilor de componente auto sunt, in mod normal, subevaluate in faza recesionara, ele urmand sa obtina rezultate financiare pozitive odata cu un eventual reviriment economic”, explica analistul Tradeville.

Totusi, Dumitrescu se asteapta ca rezultatele acestor companii sa nu fie la fel de spectaculoase, atat din cauza unei posibila scaderi a cererii pentru modelele fabricate in Romania, cat si prin prisma cresterii costurilor de productie (salarii, materii prime) in faza de expansiune economica.



Sursa grafic: Tradeville

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri