3 / 11

Bunuri de consum si servicii discretionare (ciclice)

Analistii Tradeville considera ca subsectorul bunurilor de consum discretionare ar trebui sa beneficieze de pe urma unei increderi mai ridicate a consumatorilor in economie, traduse printr-o crestere a consumului.

"La Bursa de Valori Bucuresti sunt prezenti producatori de confectii si electrocasnice, dintre care companiile cu relatii puternice la export si structura bilantiera solida s-au bucurat deja de cativa ani de crestere a cotatiilor; nu excludem o consolidare a acestei evolutii", se mentioneaza in raport.


In privinta serviciilor discretionare, acestia s-au orientat in special catre turism si constructii. Numarul turistilor este in crestere la nivel international, mai ales pe segmentul de turism de afaceri, cu marje mai ridicate de profitabilitate.

"La BVB, sectorul continua sa sufere de pe urma unei strategii nationale incoerente pentru turism si a lipsei de investitii, ceea ce face aproape imposibil pentru companii sa-si atinga potentialul; ca atare, pe plan local ne asteptam ca actiunile aferente sa evolueze mai slab decat piata.

Perspectivele subsectorului de constructii sunt strans legate de evolutia pietei imobiliare, astfel incat analistii Tradeville se asteapta la cresteri in economii precum Statele Unite, Marea Britanie, Irlanda sau Spania.

"In Romania, preturile pe piata imobiliara au continuat sa scada in 2013 (- 8% in primele 11 luni, fata de aceeasi perioada din 2012), iar investitiile in infrastructura raman modeste din cauza slabei absorbtii a fondurilor europene. Totusi, numarul tranzactiilor cu imobiliare a crescut cu 16% in acest an, deci piata incepe sa se dezghete usor, fapt pe care-l interpretam drept un semnal pozitiv pentru a deblocarea pietei materialelor de constructii. Atragem, insa, atentia asupra faptului ca actiunile din acest sector au un grad foarte scazut de lichiditate", se arata in raport.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri