2 / 9

Componenta umana – factor decisiv

Schimbarea mentalitatii si a conceptiilor negativiste despre fondurile de investiii pe care oamenii si le-au creat dupa povestile triste din trecut este un alt factor important in crearea unei piete stabile a fondurilor mutuale.

“Imbogatirea culturii financiar-bancare va adduce oamenii aproape de piata de capital si de industria fondurilor mutuale. Acestia vor intelege mai bine mecanismele si vor lasa in urma temerile legate de povestile triste din trecut legate de fondurile de investitii. Cred ca aceasta mentalitate se va schimba. In primul rand, patrunderea bancilor pe piata fondurilor mutuale va aduce un import de credibilitate la acest nivel si oamenii vor avea inceredre sa investeasca in fonduri administrate de grupuri financiare mari. Efectul va fi de contagiune la nivelul industrii”, crede Mihail Ion.

Tot de componenta umana tine si cresterea veniturilor populatiei, care va genera satisfacerea nevoilor de uz indelungat si indreptarea oamenilor spre alternative de economisisre si investitie.”Din 2002 s-a observat o crestere puternica a creditului, a imprumuturilor. Astfel, dupa satisfacerea nevoilor de consum, bunuri de folosinta indelungata (casa, masina), romanii vor incepe sa economiseasca si o parte vor alege plasarea banilor in diverse instrumente”, a mai spus presedintele Raiffeisen Asset Management.

Acest lucru va determina cresterea ponderii fondurilor mutuale in veniturile unei familii, care in acest moment este foarte mica in Romania, spre deosebire de alte state.

Mihail Ion ne-a mai explicat ca un alt factor care a franat dezvoltarea industriei fondurilor deschise este dimensiunea pietei de capital.

“Universul investitional nu este foarte mare, dar este in crestere. Numarul fondurilor mutuale este acum mai mult decat dublu fata de acum doi ani, apar mai multe instrumente disponibile. In consecinta, sunt convins ca lucrurile acestea, pe masura ce vor fi intelese, vor contribui la cresterea acestei piete”, a incheiat acesta.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri