2 / 4

Strategii de dezvoltare pe care Bursa le poate urma

Campania de publicitate de anul trecut a fost un mod de a atrage investitorii, iar strategia de promovare realizata prin road-show-urile prin care reprezentantii Bursei s-au intalnit cu companiile care doreau sa se finanteze prin listare, considera analistul Vanguard ca au avut un efect destul de bun, tinand cont de IPO-urile care au avut loc de la inceputul lui 2008.

“Bursa de Valori Bucuresti ar putea sa continue strategia promovarii in ciuda problemelor pe care le intampina piata de capital romaneasca, insa momentan cred ca s-a decis sa nu se actioneze prea vizibil”, continua Marius Pandele.

Crearea de market-makeri pe mai multe simboluri ar putea duce la cresterea lichiditatii, ceea ce reprezinta atat scopul BVB, cat si cel al CNVM, dar si al investitorilor, insa in astfel de perioade prin care bursa trece, o astfel de masura ar putea sa nu ridice marcabil valoarea tranzactiilor.

De asemena, o structura a actionariatului mai rarificata ar putea aduce beneficii atat companiilor listate, cat si Bursei. Spre exemplu, explica reprezentantul Vanguard, in cadrul Bursei de la Budapesta, cu o capitalizare sub cea a BVB si cu emitenti putini, se bucura de o lichiditate mai mare deoarece sunt companii mari, pe modelul Erste si OMV, care ofera spre tranzactionare un numar mai mare de titluri, actionarii cu detineri importante fiind mai multi.

“Daca e sa ne gandim la BRD, banca are pe langa SocGen, actionar majoritar, si SIF-urile, care detin actiuni de mai bine de 15 ani de la infiintarea lor, actiuni ce sunt blocate in portofoliul lor”, completeaza Pandele.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri