4 / 5

Intercapital Invest

Intercapital Invest a ocupat a noua pozitie in clasamentul lunii ianuarie 2009, dupa ce a intermediat tranzactii in valoare de 44.4 milioane de lei, cu o cota de piata de 2,8%.

Dezvoltarea afacerii, inclusiv cresterea cotei de piata, reprezinta un obiectiv major pentru orice companie. Insa, Razvan Pasol, presedinte si director general al Intercapital, spune ca majorarea cotei nu trebuie sa fie un scop in sine, ci o consecinta: daca oferi servicii de calitate, inovatie si valoare adaugata pentru clienti, atunci cresterea cotei de piata vine singura.

In ce priveste inegalitatea serviciilor de distributie ale celor doua categorii de intermediari, Pasol spune ca nu este singurul avantaj, fiecare grup avand puncte forte.

“Firmele independente au flexibilitate, dinamica si viteza in decizie si executie mai mari decat firmele afiliate unor grupuri bancare. Avem curajul sa incercam sa introducem permanent produse, rapoarte si proiecte noi pentru clienti, iar rezultatele se vad”, a declarat Pasol pentru Wall-Street.

Astfel, in ianuarie 2000, Intercapital avea o cota de piata in tranzactiile cu actiuni BVB de 0,19%, iar in 2009 am ajuns la 4,18%. In final, rezultatul activitatii unui intermediar se masoara in castigurile pe care le obtin clientii sai la bursa.

“Iar acest lucru depinde mai putin de tipul companiei. Va exista intotdeauna un loc pe piata pentru companiile independente dinamice si inovatoare, care obtin performante superioare mediei pietei pentru clientii lor”, explica managerul Intercapital.

Legat de reorientarea unor brokeri bancari spre zona de retail, Pasol spune ca vede acest fenomen ca pe un lucru pozitiv pentru piata, nefiind ingrijorat de concurenta, indiferent daca aceasta vine de la grupuri bancare, brokeri straini sau independenti.

“Atata timp cat avem o piata de dimensiuni reduse, inclusiv ca numar de investitori, orice eforturi de promovare si de crestere a acesteia sunt binevenite. Din asemenea, eforturi va castiga toata lumea, pentru ca avem nevoie cu totii de o lichiditate mai mare si de investitori mai multi. Prin urmare, pentru noi concurenta este binevenita, atata timp cat vine din partea unor intermediari care investesc in promovarea pietei, tehnologii si produse noi, atragerea de noi emitenti, aducerea de noi investitori pe piata etc.”, a conchis Pasol.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri