3 / 4

Influenta brandului KBC in business-ul pe retail

In ultimii trei ani, KBC Securities a avut o cota de piata medie de 10,70%, maximul fiind atins in 2007, cand detinea 11,39%, cu o valoare a tranzactiilor de 4,3 miliarde de lei.

Rulajele anuale au scazut dramatic, la 1,9 miliarde in 2008, si doar 688 de milioane in primele 9 luni ale anului trecut, cand investitorii institutionali au avut un procent de 65% din total, fata de 88% anul trecut.

Insa dupa lansarea platformei, KBC recupereaza teren. Astfel, pe primele trei luni ale anului, brokerul ocupa prima pozitie in topul brokerilor de la BVb, doar pe piata de actiuni, cu o cota de 12,77% si rulaje totale de 490 milioane lei.

In clasamentul total aferent lunii martie, incluzand si tranzactiile cu instrumente cu venit fix la BVB, KBC a ocupat a patra pozitie, cu rulaje de 198,73 milioane lei.

Ioan a explicat ca brokerul va derula o campanie agresiva de marketing, mizand foarte mult pe internet si vor continua sa aduca imbunatatiri platformei.

Lansarea platformei KBC intr-un moment in care increderea investitorilor in piata de capital nu era la cele mai inalte cote s-a dovedit a fi un moment inspirat, spune directorul de retail al KBC.

“Cumva, momentul s-a legat si de revenirea pietei si diversificarea business-ului a venit intr-un moment bun. Insa batalia comisioanelor nu se poate duce la nesfarsit, trebuie sa aduci o valoare adaugata pentru client”, spune Ioan.

El a constatat ca brandul KBC, cel mai mare broker din 2007, orientat catre investitorii de calibru, a contat foarte mult in deciziile investitorilor de alegere a brokerului.

“Increderea a inceput sa aiba o pondere tot mai mare, mai ales dupa scaderea portofoliilor si cele cateva scandaluri. A contat sa ai un broker de incredere, motiv pentru care am avut multi clienti care nu stiau de platforma uTrade cand ne-au contactat”, explica seful diviziei de retail.

In ce priveste evolutia pietei, Ioan spune ca se asteapta la o stabilizare usoara a pietelor, o revenire pe o panta mai domoala.

“Este greu sa fac predictii. Daca ne uitam inapoi, putem spune ca au fost exagerari de ambele directii. Atat pe cresteri in 2007, cand multe companii aveau valori fara legatura cu realitatea, cat si in 2009, cand existau foarte multe temeri false. Adevarul este undeva la mijloc”, a conchis reprezentantul KBC Romania.




Inapoi la articol

Setari Cookie-uri