3 / 4

Rolul market-maker-ului

Initiativa aducerii pe CAN apartine unui intermediar activ pe ambele piete, conectarea celor doi depozitari este o conditie obligatorie, dar pentru ca este vorba de o forma de arbitraj, nu este nevoie de acordul emitentului.

BCR, market – makerul pe actiunile Daimler, va avea cotatii in piata de minim 200 de actiuni.

Rolul unui Market Maker este de a asigura lichiditate pietei instrumentului financiar pentru care este inregistrat in aceasta calitate, prin afisarea in piata de ordine de cumparare si vanzare, in conditii specifice fiecarui titlu.

Spreadul maxim dintre preturile de cumparare si de vanzare afisate de Intermediar este de 1%.

Perioada de timp minima pentru mentinerea in piata a ofertei ferme de cumparare si de vanzare in decursul unei sedinte de tranzactionare este de 70% din sedinta sau daca simbolul a fost suspendat de la tranzactionare, din perioada in care s-a tranzactionat in cursul sedintei.

Perioada de timp maxima pana la reactualizarea ofertei ferme de cumparare si de vanzare de la
momentul la care nu sunt indeplinite conditiile aplicabile cotatiilor Intermediarului este de 5 minute.

Market Makerulul benefiaza de o schema de motivare, prin comisioane reduse. “Acestia isi asuma mai multe riscuri, au rolul de a genera lichiditate si atunci vom oferi reduceri la comisioane tuturor market-makerilor de la BVB”, a explicat Valentin Ionescu (foto), CEO-ul BVB.




Inapoi la articol

Setari Cookie-uri