2 / 11

2. Klaus Iohannis: "Lucrul bine facut"

Candidatul ACL, Klaus Iohannis, nu a avut o campanie atat de elaborata in ceea ce priveste mesajele diseminate precum Victor Ponta. Iohannis a avut un singur mesaj principal, concentrat in sloganul „Romania lucrului bine facut”. Acest slogan pune accentul pe marcarea diferentei dintre Iohannis si contracandidatii sai, facand implicit trimiterea la originea sa de sas si la mitul conturat in Romania privind lucrurile nemtesti, care ar fi "bine facute”.


Pe de alta parte, Iohannis a avut si un mesaj secundar, redat de sloganul "Lege, nu hotie. Fapte, nu vorbarie". Acesta este un tip de slogan care include un beneficiu pentru alegatori, beneficiu care ar consta in respectarea legii si abolirea hotiei, in paralel cu renuntarea la vorbarie si trecerea la fapte. Este un slogan general, neindividualizat.


Iohannis a desfasurat o campanie clasica, pozitiva, avand mesaje putine, dar clare, disimulate in cadrul unor mitinguri electorale clasice. El a gafat de doua ori, atunci cand a spus despre sine ca ar fi un „politruc” si cand a afirmat, intr-un interviu, ca profesorii care nu au reupit sa-si cumpere sase case din meditatii, asa cum a facut el, au avut "ghinion". Ambele gafe au fost imediat speculate de contracandidati, Iohannis fiind nevoit fie sa nuanteze, fie sa prezinte scuze.


In ceea ce priveste atacurile PSD privind faptul ca nu are copii si ca ar fi implicat in traficul de copii, Iohannis a precizat ca e vorba de "lovituri sub centura” si "mizerii", fara a raspunde insa in acelasi fel, dar si fara a aduce clarificari.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri