4 / 5

Sfaturi pentru proprietari si chiriasi

Intr-o perioada in care economia inflorea, companiile aveau bugete generoase pentru spatiile de birouri in care isi desfasurau activitatea, iar dezvoltatorii aveau suficienta finantare pentru a costrui aproape orice tip de cladire. Pe timp de criza insa, ambele categorii au devenit mai precaute: companiile vor sa plateasca mai putin pentru birouri, iar dezvoltatorii trebuie sa reduca toate costurile pentru a atrage sau a mentine chiriasii in cladire.

“Comunicarea proprietarilor cu chiriasii este insuficienta, nu sunt discutii periodice si nu exista o proactivitate catre chirias. Rolul unui property manager este de a imbunatati aceasta relatie, eficientizand in acelasi timp costurile. Pe de o parte, proprietarii se pot orienta catre conceptul de «green building », iar pe de alta parte, chiriasii pot invata sa fie mai putin risipitori”, afirma Stefania Baldovinescu, de la Colliers.

Lipsa de comunicare intre proprietar si chirias este o problema semnata si de Laura Niculescu, de la Jones Lang LaSalle, care adauga pe lista si receptivitatea redusa a chiriasilor fata de eficientizarea costurilor pentru intreaga cladire.

“Sunt situatii in care chiriasii pot fi mai rabdatori pentru ca orice cost redus al cladirii in care isi desfasoara activitatea se reflecta in service charge”, afirma Niculescu.

Pe langa Colliers si Jones Lang LaSalle, o intrare recenta pe piata de property management a fost facuta de consultantul imobiliar BNP Paribas Real Estate, care a preluat administrarea cladirii de birouri America House din Bucuresti si a centrului comercial Promenada Mall din Targu Mures. In plus, consultanti precum DTZ Echinox si Coldwell Banker Affiliates of Romania sunt deja activi pe piata de property management din 2005, respectiv 2007.

Citeste si Cum economisesc proprietarii de birouri.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri