1 / 5

O suprafata de trei ori mai mare

Cea mai vizibila strategie de concentrare pe zona de food court a avut-o omul de afaceri iesean Iulian Dascalu, care controleaza reteaua de centre comerciale Iulius Mall. El a hotarat sa extinda mall-ul din Timisoara, inaugurat in anul 2005, suprafata zonei de food court crescand astfel de la 2.241,62 mp la 7.357,44 mp, iar numarul de locuri, de la 800 la 1.700. Extinderea a necesitat o investitie de 60 milioane de euro si va fi inaugurata in aceasta toamna.

„Mesele vor fi dispuse in trei trepte, sub forma de gradena si vor avea forme variate, pentru a se adapta preferintelor pe care le au clientii mall-ului. Estimam ca extinderea food court-ului va duce la o crestere a traficului zilnic de la 4.000 la 6.000 de clienti”, a declarat, pentru Wall-Street, Oana Diaconescu, Senior Leasing Manager Iulius Mall.

La fel, in cadrul extinderii de anul trecut a Iulius Mall Iasi, pe langa aducerea retailerilor INDITEX (Zara, Bershka, Oysho, Pull and Bear si Stradivarius),a fost marita si zona de food court. Suprafata acesteia a crescut de la 670 mp la 1.100 mp, iar capacitatea, de la 450 la 700 de locuri. Printre noi chiriasi s-au numarat atunci Genghis Khan si McDonald’s.

„In general, food court-ul unui mall ocupa intre 3-5% si 15% din suprafata inchiriabila a proiectului. Conform studiilor intocmite de specialistii americani in operarea centrelor comerciale, un food court de succes trebuie sa atraga aproximativ 15% din numarul zilnic de vizitatori”, a adaugat Oana Diaconescu.

In opinia sa, exista cel putin cinci factori care garanteaza atractivitatea unui mall: 1) optimizarea mixului de profile in raport cu tendintele din piata, 2) existenta unui hipermarket, 3) existenta unei oferte de entertainment atat pentru oamenii maturi, cat si pentru cei mici (sali de cinema, casino, sali de fitness, bowling, biliard, patinoar, locuri de joaca pentru copii etc.), 4) organizarea de evenimente si 5) prezenta unei zone de servire a mesei bine dezvoltate.

Al treilea mall din reteaua Iulius dupa marimea zonei de food court este Iulius Mall Cluj, cu o capacitate de 1.000 de locuri la mese. Oferta zonei de food court poate concura insa chiar si cu cea a marilor centre comerciale din Bucuresti: McDonald’s, LUNCHBOX by Exclusiv Catering, Ardelenii, Deliciul Cartofilor, Paprika, Mika Snitel & Falafel, Tassos the Greek, Grandissima, Mado, Shanghai, Yummy Yang, Lemnul Verde, Art Cream, KFC si Bonta. Pe langa restaurantele de tip fast food, aici a fost deschis primul restaurant cu mancaruri japoneze pe banda din Romania, Wasabi running sushi.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri