2 / 3

Secretele conceptului de outlet

Teoria spune ca tocmai in aceasta perioada, centrele de outlet se dovedesc a fi conceptele cele mai de success, pe piata de retail, este de parere consultantul The Advisers.

“Asa cum putem observa si din alte piete, chiar si centrele de outlet pot intampina probleme financiare, ce culmineaza cu inchiderea lor. De exemplu, Outlet Freeport Hornsea a intrat in administratie anul acesta, in iulie, accentuand inca o data, ca indiferent de tipul de centru commercial, sunt cativa factori extrem de
importanti care, in ultima instanta, ajuta centrul sau nu”, subliniaza Gabriela Nicolae.

Ea da ca exemplu locatia, care nu trebuie sa fie prea in afara orasului sau intr-o zona, in care infrastructura este extreme de putin dezvoltata. De asemenea, mixul de chiriasi este foarte important. In cadrul unui centru de tip outlet, ancorele nu sunt neaparat aceleasi nume pe care le regasim in cadrul unui centru commercial de tip mall.

“Experienta pietelor dezvoltate a demonstrat ca retaileri ca si Adidas sau Nike pot atrage mult mai mult vizitatori decat ancorele consacrate din cadrul unui mall”, precizeaza consultantul. De asemenea, prezenta unor branduri pe o anumita piata nu presupune neaparat distribuirea colectiilor lor mai vechi si in cadrul unui centru de tip outlet.

Nu in ultimul rand, exista categoria produselor de lux, care duc in permanenta campanii extrem de puternice pentru protejarea imaginii brandului, spune Gabriela Nicolae, de la The Advisers.

“In prima faza, unele dintre ele respingeau acest concept de outlet, alegand chiar sa arda stockurile vechi pentru a pastra aerul de exclusivitate al brandului, si nerecurgand la reduceri nici macar in cadrul magazinelor traditionale. In timp insa, si acest segment de piata a evoluat si s-a dezvoltat o noua categorie de outlet-uri, care vizeaza doar brandurile de lux. In acest fel, brandurile de lux nu isi amesteca imaginea cu a
celor foarte accesibile, insa isi pot comercializa colectiile vechi”, a incheiat brokerul.




Inapoi la articol

Setari Cookie-uri