1 / 4

Reteta succesului: evenimentele si promotiile

Situat in cartierul Sisli, una dintre cele mai aglomerate zone din oras, Istanbul Cevahir cuprinde peste 300 de magazine, desfasurate pe sase etaje. Mall-ul este deschis tot timpul anului, de la ora 10:00 si pana la 22:00, iar de Revelion si cu ocazia altor doua sarbatori religioase, programul este prelungit pana la miezul noptii.

Istanbul Cevahir a fost deschis in octombrie 2005, costurile constructiei ridicandu-se la 250 milioane de dolari. Dezvoltatorul Cevahirler Group a vandut proiectul in 2007 catre compania de investitii St. Martins, in schimbul sumei de 750 milioane de dolari. Administrarea mall-ului a fost externalizata catre compania de consultanta imobiliara Jones Lang LaSalle, prezenta si pe piata din Romania.

Richard M. Davies (foto), directorul biroului Jones Lang LaSalle din Turcia, a povestit, pentru Wall-Street, care au fost masurile luate pentru a creste traficul din Istanbul Cevahir, unul din cele mai mari centre comerciale din Europa, dupa cum il numeste consultantul, intrucat multi jucatori din piata de retail iau in considerare doar suprafata inchiriabila (n.r.: 110.000 mp).

“Am redesenat strategia de marketing si am lansat mai multe promotii. De exemplu, avem un eveniment numit Lunile tarilor – o luna intreaga este dedicata unei anumite tari, pe domenii precum cultura, muzica, mancare sau marfuri. Deja am sarbatorit Franta, Italia si Suedia”, a declarat Davies.

Un alt eveniment, Saptamana traficului, a avut ca scop premierea soferilor care au respectat intocmai regulile de circulatie pe durata unei saptamani. Aproximativ 10.000 de afise publicate de politia rutiera au fost distribuite in scoli si peste 100 de linii de autobuz au promovat acest eveniment.

De asemenea, Sfantul Valentin este sarbatorit si in Istanbul Cevahir: trei cupluri pot castiga o excursie la Paris, pentru a sarbatori Valentine’s Day, conditia pentru a participa la concurs fiind sa cheltuiasca peste 50 de lire turcesti (circa 23 euro) in mall.

O alta solutie de promovare a fost combinarea promotiilor, explica Davies, dand exemplu evenimentul Samsung’s Basketball Show, in cadrul caruia au participat jucatori celebri de baschet.

“Nu in ultimul rand, am monitorizat atent bugetul de cheltuieli si am administrat problemele fiecarui sector in parte, mai ales ca in ultima vreme costurile utilitatilor au crescut in toata tara. In plus, am mentinut relatii apropiate cu retailerii, am discutat cu fiecare in parte despre performantele lor si despre chiria ca procent din cifra de afaceri”, a adaugat directorul Jones Lang LaSalle Turcia.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri