3 / 4

Turismul, motor de crestere pentru vanzari

Chiar daca Istanbulul este recunoscut ca o destinatie pentru cumparaturi, in mare parte datorita Marelui Bazar, turismul reprezinta un motor de crestere si pentru vanzarile retailerilor din mall.

“Impactul turismului in vanzarile retailerilor este unul important, iar rezultatele programului Tax Free Shopping (n.r.: sistem prin care la iesirea dintr-o tara straina poate fi recuperat TVA aferent cumparaturilor facute) au fost incurajatoare”, explica Davies, adaugand ca taxele pentru cumparaturile facute in Turcia au crescut cu 5% fata de anul trecut.

La intrarea in mall, sistemul de securitate difera de orice astfel de sistem din Romania, fiecare vizitator fiind controlat individual, iar iesirea fiind separata de intrarea in centrul comercial. Consultantul Joness Lang LaSalle spune insa ca procedura este una fireasca in Istanbul, mai ales in cazul centrelor comerciale, hotelurilor sau cladirilor publice.

Controlul vizitatorilor este la fel de riguros si in cazul celor care isi parcheaza masinile in parcarea subterana, fiecare masina fiind controlata. Parcarea Istanbul Cevahir are 2.500 de locuri si se intinde pe o suprafata de peste 70.000 mp, desfasurata pe patru etaje.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri