2 / 5

"Chiriile din piata de retail nu erau realiste"

Faptul ce preturile din piata imobiliara si, in special, nivelul chiriilor practicate de proprietarii centrelor comerciale, erau mult prea mari, este admis si de Gijs Klomp (foto), managing parter al ING Real Estate Investment Management (ING REIM) Romania, divizia de investitii imobiliare a gupului olandez ING.

“Multa lume ma intreaba de ce ING a facut pana in prezent doar o singura investitie in Romania (n.r: preluarea Felicia Shopping Center din Iasi). Raspunsul este ca intotdeauna am considerat chiriile centrelor comerciale mult prea mari. Chiriile, sursa de venit a mall-urilor respective, nu erau realiste si atunci, te intrebai inevitabil ce se va intampla cu proiectul pe care tu il cumperi dupa ce expira contractele de inchiriere. Vei mai putea obtine din nou acelasi chirii?”, a explicat Klomp, in cadrul conferintei Evensys.

Oficialul ING REIM considera ca, pe viitor, dezvoltatorii ar trebui sa investeasca mai mult in conceptele proiectelor, indiferent ca este vorba de spatii de birouri sau retail. Conceptul proiectului, dar si administrarea sa ulterioara, vor face diferenta.

“In trecut, dezvoltatorii se concentrau doar pe extindere, pe cum sa isi creasca portofoliile de proprietati. Abia acum multi au inceput sa isi indrepte atentia pe cum sa administreze corect proprietatile deja detinute. Administrarea corecta poata salva un proiect, cu conditia ca si conceptul proiectului sa fi fost unul corect”, a subliniat Gijs Klomp.

El a mai identificat una din probleme majore a pietei imobiliare din Romania: lipsa transparentei. “Nu exista o banca de informatii, proprietarii nu si pot compara rezultatele. Nimeni nu stie exact pe ce sta si aproape toti actioneaza in spirit de turma, pentru ca niciun jucator nu vrea sa isi asume primul riscurile”, a declarat reprezentantul ING REIM.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri