3 / 6

Tot mai multe spatii goale

In prima jumatate a anului au fost livrate doar doua proiecte: Sun Plaza, in Bucuresti, cu o suprafata inchiriabila de 80.000 mp si Atrium Center, in Arad, cu o suprafata de 30.000 mp. La momentul deschiderii, Sun Plaza era inchiriat in proportie de 97%, in timp ce in Atrium Center gradul de ocupare era de 92%.

“Rata de neocupare a continuat sa creasca, pentru prima oara aparand spatii libere si in proiectele considerate foarte atractive pentru retaileri. Rate mari de neocupare se regasesc in special in proiectele din orase mai mici cu o oferta semnificativa de spatii comerciale pentru care, in acest moment, cererea este foarte redusa, dar si in cateva proiecte din Bucuresti care nu au fundamentele necesare pentru a avea succes”, explica Andrei Vacaru, de la Jones Lang LaSalle.

In ceea ce priveste extinderea retailerilor, discounterii alimentari sunt foarte activi, Kaufland fiind unul dintre jucatorii agresivi in primele sase luni, spune Vacaru. De asemenea, retaileri cunoscuti de fashion si sport, precum H&M, Inditex, New Yorker, Deichmann sau Decathlon cauta locatii noi si sunt in plin proces de dezvoltare a retelei in Romania.

“Acestia au fost motivati de rezultatele obtinute in magazinele existente, de conditiile mai bune oferite de dezvoltatori si de slabiciunea unor concurenti in aceasta perioada. Un alt factor important a fost sustinerea financiara de care beneficiaza din partea companiilor mama”, spune consultantul.

De aceeasi parere este si Monica Barbu, care afirma ca retailerii cu resurse proprii au fost cei mai activi. “Principala motivatie consta in realizarea unui numar suficient de unitati care sa le permita o acoperire cat mai buna a pietei. In acelasi timp, profita de conditiile avantajoase de inchiriere pe care le pot obtine”, spune ea.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri