2 / 6

Cum se simte criza pe piata birourilor din Timisoara

O dezvoltare imobiliara mai lenta, renegocieri ale contractelor de inchiriere si orientarea catre fonduri europene, toate acestea pot fi considerate efecte ale crizei economice din ultimii doi ani. Ovidiu Sandor recunoaste ca, fara aparitia crizei, acum cea de-a patra cladire ar fi fost in constructie, iar fondurile europene nu ar fi reprezentat o optiune. Insa noul context economic a determinat o schimbare de strategie.

“Anul trecut, discutiile cu bancile au fost foarte dificile, un singur jucator a stat de vorba cu noi. In ultimele luni am negociat pentru finantarea cladirii numarul patru, iar discutiile au mers mult mai bine. Am negociat cu trei banci si conditiile de finantare s-au imbunatatit vizibil”, spune seful ModaTim.

Anul trecut, ModaTim a obtinut o finantare de 7,6 milioane de euro de la Banca Comerciala Romana (BCR), pentru cladirea numarul trei din City Business Centre (foto). Printre cei mai mari chiriasi ai imobilului, se numara compania Wipro Technologies Romania, filiala locala a furnizorului de servicii de outsourcing si software Wipro, care a inchiriat 4.500 mp de birouri.

O alta problema intampinata de dezvoltator a fost renegocierea contractelor de inchiriere, in contextul in care, la fel ca si in Bucuresti, tot mai multi chiriasi au cerut reducerea chiriilor. “Au fost cativa chiriasi care au cerut anul trecut reducerea chiriilor. Am acceptat aceasta cerere in cazurile in care au fost prelungite contractele de inchiriere. Reducerile au fost mai mici de 10%, iar contractele au fost prelungite cu unul sau doi ani”, povesteste Sandor.

In prezent, chiriile practicate pentru spatiile din City Business Centre variaza in jurul valorilor de 14-15 euro/mp/luna, la care se adauga costul serviciilor, de 3,5 euro/mp/luna.

Tot in 2009, dezvoltatorul a renuntat la cativa chiriasi care nu si-au mai putut indeplini obligatiile contractuale. “A trebuit sa renuntam la cativa chiriasi, firme romanesti, de dimensiune mici sau medii, care inainte de criza s-a inhamat la un contract pe care nu au putut sa-l duca in spate. Multe astfel de firme au crezut va vor avea intotdeauna cresteri de 30% a cifrei de afaceri, ceea ce era imposibil”, spune Ovidiu Sandor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri