1 / 5

Cine se mai extinde

Dupa intrarea H&M pe piata locala, consultantii imobiliari nu se asteapta ca alte nume importante sa-si anunte venirea in Romania, insa retailerii deja prezenti vor urmari sa isi consolideze pozitia pe piata si sa acopere principalele orase. Pentru un retailer puternic, nu are sens prezenta in Romania cu doar patru-cinci magazine si exista presiune pentru da deschide noi unitati, spune Razvan Sin (foto), seful departamentului de retail al companiei de consultanta imobiliara DTZ Echinox.

“Cu toate ca nu vom vedea nume noi in 2011, lanturi de magazine precum Inditex (n.r: proprietarul Zara), H&M, C&A sau New Yorker vor anunta deschideri in orasele in care nu sunt prezente”, subliniaza el.

Tot pe extindere mizeaza si consultantii Jones Lang LaSalle, care observa un interes mai ridicat fata de 2010 in toate domeniile de activitate: alimentar, fashion, dar si electrocasnice, unde dupa o perioada extrem de dificila retailerii au reinceput sa semneze noi contracte de inchiriere. “Ca si in 2010, marile branduri internationale vor continua sa fie cei mai activi jucatori datorita sustinerii de care beneficiaza”, este de parere Andrei Vacaru, senior consultant in cadrul Jones Lang LaSalle.

Pe langa domeniile alimentar, Do It Yourself (DIY) si fashion, 2011 va aduce o continutate si in ceea ce priveste extinderea retelelor de retaileri din sport, leisure si farma. “Este vorba despre jucatori cu unitati deja deschise in majoritatea centrelor existente si care, in a doua parte a anului trecut, au inceput sa caute activ noi locatii. Livrarile reduse i-au orientat catre centrele existente si care performeaza, mai ales ca in 2010 au inceput sa apara spatii libere in cadrul acestor mall-uri”, povesteste Ramona Marusac, senior associate in cadrul diviziei de retail a companiei Colliers International.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri