4 / 5

De ce sa te extinzi in 2011

Principalul avantaj pe care il au retailerii in 2011 este faptul ca pot obtine spatii bune in cele mai de success centre comerciale din tara in conditii atractive, spre deosebire de acum doi-trei ani, cand astfel de spatii erau aproape imposibil de obtinut, afirma Andrei Vacaru, de la Jones Lang LaSalle.

“Estimarea noastra este ca in urmatoarele 12 luni ratele de neocupare in centrele comerciale dominante vor scadea, ceea ce va duce si la o usoara inasprire a conditiilor financiare solicitate de proprietari. Centrele comerciale care se confrunta cu mari dificultati vor continua sa acorde facilitati importante, dar chiar si in aceste conditii vor avea dificultati in a atrage noi chiriasi”, detaliaza consultantul.

Punctul sau de vedere este sustinut si de Ramona Marusac, care considera ca daca in 2009 avantaje precum chirii reduse sau chiar procentuale, contributii la amenajari si perioade de chirii gratuite erau o practica larg intalnita pe piata, sfarsitul lui 2010, prin livrarile limitate de noi centre precum si diferentierea clara a proiectelor performante de cele mai putin peformante, au adus o schimbare in modul de acordare a facilitatilor pentru chiriasi.

“Centrele comerciale situate in orasele mici, cu o concurenta ridicata si o rata de neocupare peste medie acorda in continuare astfel de stimulente, in timp ce in cazul mall-urilor ce performeaza astfel de avantaje sunt din ce in ce mai putine”, a incheiat reprezentantul Colliers.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri