3 / 4

Ce trebuie schimbat in retail

Dupa ce multe proiecte comerciale au fost dezvoltate in perioada de boom, Radu Tanasescu spune ca a sosit vremea ca proprietarii sa identifice schimbarile din strategia de afaceri. “Au fost proiecte dezvoltate pentru a fi vandute, unde s-a lucrat cu agentii imobiliare care au urmarit maximizarea veniturilor si nu neaparat sustenabilitatea proiectelor, si au fost proiecte dezvoltate pentru a fi exploatate. Prezentul si viitorul inseamna proiectele dezvoltate pentru sustenabilitate, si nu pentru maximizarea veniturilor”, afirma managerul.

In ceea ce priveste proiectele existente, optimizarea cheltuielilor trebuie sa devina o prioritate pentru proprietari, carora le lipseste experienta in acest domeniu. “Acum cativa ani ani, vizitam un centru comercial din Franta si am intrat intr-o zona de incarcare marfa, unde era destula lumina naturala, insa si becuri aprise. Am intrebat angajatii de acolo de ce lucreaza asa si au zis «nu ne-am gandit, ar trebui sa stingem lumina»”, povesteste Tanasescu. In opinia sa, astfel de lucruri nu le poti invata decat traind intr-un centru comercial, insa premisa de la care se pleaca este ca “trebuie sa fii un bun gospodar”.

Pentru dezvoltatorii care planuiesc sa inceapa noi centre comercial, Radu Tanasescu spune ca sunt importante trei lucruri: sa isi aleaga amplasamentul in functie de ce doreste sa dezvolte, sa isi faca un business plan realist si sa tina cont de sfaturile consultantilor. “Au fost centre comerciale dezvoltate nerealist, fara ca dezvoltatorii sa se pregateasca pentru vremuri grele. Iar acele vremuri au venit”, a incheiat Radu Tanasescu.

Coldwell Banker Affiliates of Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 15,62 milioane de lei (3,69 milioane de euro), ocupand astfel pozitia de lider pe piata locala de consultanta imobiliara.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri