2 / 6

Frunzetti: Trebuie sa te apuci de antreprenoriat. Azi.

Mugur Frunzetti (foto), antreprenor in online, considera ca, treptat, tot mai multe realitati ale existentei offline (traditionale) vor migra catre online. “Fie ca ne place sau nu, shopping-ul, socializarea sau entertainmentul deja au inceput migrarea, cine stie ce urmeaza. Poate vom deveni atat de cyber incat vom uita sa ne mai bucuram de realitatea offline”, spune el.

Cat despre internetul romanesc, Frunzetti considera ca este inca “un copil”. Pentru unii un moft, pentru altii un viitor – “cert e ca prea putini facem deja bani adevarati din internet. Suntem extrem de competivi, mai ales intre noi. Tindem sa vedem totul concurential in loc sa cooperam si de aici o rentabilitate scazuta. Si mai suntem si superficiali - le stim pe toate si nu ne mai obosim sa invatam nimic nou. Mare greseala!”, subliniaza Frunzetti.

In ceea ce priveste bannerele online
si daca acesta mai sunt “de viitor”, Frunzetti considera ca atat bannerul cat si link-ul, widgetul, “sunt tot una”, contand modul de cuantificare. “Bannerul CPM, de "branding", pe situri cu trafic exagerat prin practici diverse, fara legatura cu efectele, cu actiunile userilor sau cu interesul lor fata de mesaj DA, sunt pe moarte. Mai agonizeaza datorita agentiilor de media si a marilor clienti corporatisti care (unii dintr ei) inca vad bugetele de online prea mici ca sa le faca si rentabile”, este de parere Frunzetti.

El considera ca viitorul va fi bazat pe rezultate reale, cuantificabile, fie ca vorbim de vanzari/conversii – aici afilierea “fiind rege” – sau de branding.

Frunzetti considera ca internetul romanesc nu a simtit criza, fiind prea mic. El a evoluat si in 2009 si in 2010 si sigur va continua cresterea, accelerat, in 2011 si in 2012.

Migratia dinspre TV spre online se accelereaza, fie ca vorbim de stiri, filme sau documentare. Facebook si revolutia din jurul sau au adus pagini de internet in reclamele TV intr-un numar din ce in ce mai mare. Si asta e doar inceputul. Ceva nivel de trai in crestere mai trebuie pentru ca internetul nostru sa explodeze. Noi am vrea sa fim consumatori si nu doar "navigatori online" - bani ne mai trebuie”, conchide el.

Ca sfat pentru tinerii antreprenori, Frunzetti spune ca “trebuie sa te apuci. Azi! Sa analizezi, sa planuiesti si sa construiesti cu atentie, dar in primul rand sa te apuci. Am lansat de mai multe ori catre tinerii care vor sa faca online o provocare: am bani si know-how de oferit contra efort, implicare si dorinta de a invata!”, incheie el.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri