2 / 4

Proust.com Cum ar arata Facebook ca o retea de autobiografie?

Ce ar fi daca Facebook ar fi mai putin un “jurnal zilnic” si mai mult o autobiografie? Ar putea semana cu Proust, un site lansat la inceputul lui 2010 si care iti permite sa inregistrezi si sa impartasesti intr-o multitudine de formate experientele proprii de viata. Proust iti pune intrebari de genul “Cum ai relatat parintilor tai vestea ca te vei insura?” sau “Cum arata primul tau sef?”. Tu poti raspunde prin cuvinte, fotografii si video si poti alege daca sunt facute publice sau nu. Incet-incet, iti reconstruiesti istoria intregii vieti – si daca prietenii si familia ta fac la fel, ai fi surprins sa aflii cat de putine stii despre cei apropiati tie.

Se pare ca proiectul a impresionat pe cei de la TIME, ei incluzandu-l in cele mai bune 50 de start-up-uri din 2011.

“Am inceput proiectul Proust impreuna cu Jason Fotinatos, CTO, in februarie 2010, deoarece am simtit ca, in ciuda tuturor instrumentelor de sharing de pe web, ceva inca lipsea – un loc unde sa iti impartasesti povestea vietii, amintirile”, povesteste pentru Wall-Street.ro Tom Cortese, CEO al Proust. (foto)


“Social Web-ul este axat pe «feed-uri» si lucrurile triviale care se intampla in prezent. Web-ul familial este axat puternic pe genealogie si a privi in trecut pentru a afla despre generatiile inainte de tine. Dar, pana la Proust, nu era un loc specializat care sa iti aduca aminte de aventurile preferate ale copilariei tale, primul tau job sau lectiile pe care a trebuit sa le inveti in moduri dure”, completeaza Cortese.

Echipa Proust este localizata in New York si numara circa 5 oameni direct implicati, precum si alti angajati ai companiei mama, InterActiveCorp.

Cel mai dificil lucru pe care a trebuit sa il realizeze echipa a fost trecerea de la idee, de la deziderat, la o platforma care sa fie captivanta si totodata usor de folosit. Echipa a lucrat mai multe luni la aceasta si in continuare adauga feture-uri, intrebari si lucreaza la functionabilitate.

Stim ca au intrat si romani pe site. Desigur, Proust este un site privat asa ca nu putem sti cine sunt utilizatorii acestia”, spune co-fondatorul companiei.

Proiectul are succes pentru ca “atinge corzi sensibile” ale oamenilor – “Este un lucru placut sa ne amintim de copilarie, sa ne spunem povestea. Intrebarile te fac sa te gandesti la lucruri bune si rele, la aspiratii viitoare si oameni din viata ta care au avut impact”.

In prezent, Proust este 100% gratuit. In viitor, compania urmareste sa atraga venituri din advertising targetat si vanzarea de produse ce aduc valoare adaugata, precum carti personalizate despre viata fiecaruia, pe print.

Fara sa ofere o valoare a investitiei initiale, oficialul companiei a declarat ca aceasta este destul de redusa comparat cu alte start-up-uri din online. Compania urmareste pe termen mediu si lung cresterea organica, nefiind interesati in prezent de un exit.

Tom Cortese ofera trei sfaturi pentru antreprenorii romani la inceput de drum: “Construieste ceva in care crezi. Fii stapan pe actiunile tale si fii pregatit ca multe lucruri sa nu mearga bine – in aceste situatii, fii pregatit sa reactionezi rapid”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri