3 / 4

DuckDuckGo.com, sau cum sa te iei la tranta cu Google de unul singur

Unele dintre cele mai mari companii cu activitati Web din lume au incercat sa concureze cu Google, si au esuat. DuckDuckGo, pe de alta parte, este o firma cu un singur om si a iesit pe piata cu una dintre cele mai interesante alternative la Google de pana in prezent, scriu cei de la TIME.

Proiectul nu implica harti, e-mail, rezultate in timp real sau social networking. "Este doar un motor de cautare simplu, puternic, cu un sistem de protejare a vietii private bine pus la punct", conform TIME.

DuckDuckGo a fost lansat si este intretinut de o singura persoana, Gabriel Weinberg, nascut in Washington, de 32 de ani, un antreprenor cu multe proiecte lansate de-a lungul timpului – unele esuate, altele, precum NamesDatabase, fiind un succes. Weinberg a vandut pe aceasta din urma catre Classmates.com in 2006. Weinberg este absolvent si masterand in fizica si tehnologie. Tot el a vandut in 2011 si proiectul Notehall.com.

Despre DuckDuckGo.com au scris atat TIME cat si alte publicatii importante precum CNN, USA Today sau The New York Times. Cum a reusit un singur om sa devina concurent cu Google, pastrand, evident, proportiile?

“Am incercat sa ma axez pe lucrurile pe care Google, din diferite motive tehnice, nu a dorit sa le realizeze. Acestea au fost patru, pana in prezent: 1) rezultate “mai curate” fata de cele traditionale; 2) banarea multor site-uri inutile; 3) un cod de protejare a vietii private real si bine pus la punct; 4) mult mai putina aglomeratie”, spune Gabriel Weinberg pentru Wall-Street.ro. Prin bifarea acestor “scapari” ale Google, antreprenorul american a reusit sa acopere o nisa de care, considera el, era nevoie.


(click pe foto pentru marire)

Principala provocare, cum este si de asteptat, e sa convingi pe cineva sa renunte la obiceiurile de cautare anterioare si sa inceapa in schimb sa foloseasca DuckDuckGo.com ca motor principal. “Pentru a reusi acest lucru a trebuit sa lucrez mult la motor, viteza, incredere si altele”, spune el. In timp, DuckDuckGo.com a reusit sa serveasca peste 7 milioane de cautari lunar – mai multe informatii despre trafic puteti vedea aici.

Cititi mai multe despre cum a fost construit DuckDuckGo aici.

De-a lungul celor trei ani si jumatate cat a lucrat la proiect, Gabriel Weinberg a cautat un partener dar nu a gasit niciunul care chiar sa se potriveasca, asa ca a continuat tot pe cont propriu. “Cea mai mare investitie a fost timpul meu – peste trei ani implica costuri foarte mari, mai ales la nivel de alte oportunitati”.

Weinberg nu s-a axat pana in prezent pe monetizarea proiectului insa considera ca, datorita cresterii traficului, va genera totusi circa 100.000 dolari pe anul curent.

In 2-3 ani tanarul antreprenor sper sa intre in atentia “greilor” si sa fie “in grafic” cu cotele de piata. “In prezent urmaresc sa conving cat mai multi oameni sa foloseasca DuckDuckGo ca principal motor de cautare”, spune el.

Gabriel Weinberg ofera trei sfaturi pentru romanii la inceput de drum, din pozitia unui antreprenor cu mai multe proiecte la activ. “Trebuie sa faci ceva de care esti pasionat cu adevarat. De asemenea, alege-ti mentori buni, cu care sa te sfatuiesti si, nu in ultimul rand, ofera proiectului tau destul de mult timp astfel incat sa se dezvolte, fiind dinamic in acelasi timp”.

O zi din viata lui Weinberg? Trezirea, alaturi de cei doi copii ai sai, scris coduri, e-mail-uri, uneori si telefon. “Se amesteca bine si se repeta procesul”.

Sursa foto: Portfolio.com

Consideri ca acest motor de cautare ar putea deveni, in timp, o alternativa viabila la Google precum si cele ale altor giganti de pe piata? De ce (nu)? Comentati mai jos.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri