4 / 6

Basmele prind viata pe Facebook

Corneliu si Silviu Gavrila spun povesti pe obiecte din piele intr-un atelier situat in nori. Mai exact la etajul 11 al unei cladiri din Bucuresti. Acolo gandesc zecile de modele de genti cu un puternic iz traditional. Comenzile sunt multe, iar uneori cei doi frati nu fac fata cererii venite in special printr-un canal cat se poate de modern: Facebook. FurgaMurga este un basm, dar si numele unei afaceri pornite in urma cu mai bine de 20 de ani din pasiunea pentru lucrul autentic, bine lucrat al celui mai mare dintre fratii Gavrila, Corneliu. Ca si afacere FurgaMurga a prins contur abia in urma cu cinci ani, odata cu cooptarea in echipa a lui Silviu, fratele cel mic.


"In urma cu aproape 20 ani cand am inceput nu exista nici macar un cod CAEN unde ne puteam integra (am fost asimilati initial cu atelierele de reparatii incaltaminte si vopsitorie geci din piele) si o multime de neclaritati ce tineau de lipsa de legislatie si profesionalism la nivelul administratiei locale, iar din acest punct de vedere nici acum nu credem ca s-a schimbat prea mult. Nu a fost usor si au fost si momente in care ma gandeam (pe atunci eram singur) daca nu ar fi mai in regula sa-mi caut o slujba la stat sa ies si eu la ora 16.00 si sa am un weekend linistit. Cred ca inertia mea m-a ajutat sa merg mai departe. Pana sa-mi dau seama de criza o si depasisem - e si asta un avantaj", spune Corneliu Gavrila.



Problemele au inceput sa apara la scurt timp, odata cu criza, cand clientii de pana atunci (companii multinationale care faceau cadouri de sarbatori angajatilor si clientilor) si-au redus semnificativ bugetele si se indreptau catre produse cu un pret mai mic, in timp ce furnizorii de materie prima (piele, in primul rand) isi mareau pe zi ce trecea pretul odata cu cresterea cursului euro si cu scaderea productiei lor. Atunci au trebuit sa se reorienteze spre comenzile personalizate ce veneau din mediul online.


In sprijinul celor care doresc sa incerce "gustul" antreprenoriatului ar trebui simplificate la minim cerintele pentru intreprinderile mici, in felul asta "mult mai multi ar incerca sa faca ceva pe cont propriu lucru care ar fi benefic pentru economia romaneasca". "Nu poti sa ceri aceleasi lucruri pentru o fabrica cu 100 de oameni si un atelier cu 2-3 oameni, care mai trebuie sa si lucreze din plin pentru mentinerea in viata a afacerii", considera Corneliu Gavrila.


Un mesaj pentru antreprenori de 1 decembrie: "Sa-si faca treaba cat mai bine si sa mearga inainte!"

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri