5 / 6

Performanta in retail: povestea unui antreprenor vrancean

De profesie inginer electromecanic, Feliciu Paraschiv, 46 de ani, a navigat timp de 7 ani in peste 150 de tari. Astfel, a descoperit fata comertului din Africa sau Asia si, in 1995, a pus bazele companiei Paco Group, in prezent un business de 10 mil. euro in comertul local.


"Daca privesc in urma si mi-arunc doar o privire sumara peste umar va spun ca a fost foarte usor, dar daca privesc inapoi si rememorez momentele prin care am trecut la deschiderea, cresterea si consolidarea companiei observ ca a fost foarte greu si foarte dificil. Nu stiu daca am trecut printr-un moment de cumpana efectiv, nu stiu sa fi fost pe punctul de a renunta complet, dar stiu sigur ca sufeream mult de o lipsa de know-how, aveam nevoie de cunostinte din mai multe domenii de activitate incepand cu contabilitate si terminand cu frigotehnie, electricitate, marketing, management. Pe unele le aveam, pe altele a trebuit sa le invat. Sa renunt complet nu cred ca mi-am pus problema serios vreodata, am avut o dorinta de a reusi extrem de puternica", isi aminteste antreprenorul.


Cu o cifra de afaceri de 9,3 mil. euro in 2012, Paco Group este una dintre cele mai importante retele de local key accounts din Moldova. Pentru anul acesta compania vizeaza atingerea pragului de 10 mil. euro, respectiv un avans al profitului de 7%, inferior cresterii din 2012, de 16%. Pentru anul viitor Feliciu Paraschiv priveste cu optimism, o atitudine care ar trebui sa se regaseasca in "fisa de post a unui antreprenor", estimand o usoara crestere a cifrei de afaceri.


In privinta aspectelor care ar trebui imbunatatite pentru un mediu de afaceri "mai prietenos" pentru antreprenorii romani se numara reducerea aparatului birocratic. "Am facut in aceasta vara o extindere a unui spatiu comercial, o constructie banala, doar parter la unul din supermarketurile noastre si am umblat dupa acte, autorizatii, aprobari, semnaturi, nu mai putin de sapte luni. Constructia a durat pana la finalizarea completa cu cele mai mici detalii exact o luna, apoi am mai umblat inca o luna pentru alte finalizari ale investitiei, adica tot hartii, procese verbale, instiintari, taxe diferite de platit in locuri diferite. Acum inteleg perfect de ce se realizeaza asa greu investitiile in Romania, de ce oamenilor le e frica sa investeasca: pana obtii aprobarile, actele necesare, hartiile, autorizatiile pentru a realiza un produse finit in Romania, el va fi facut deja de altcineva in China", argumenteaza antreprenorul.


Un mesaj pentru antreprenorii romani de 1 decembrie: "Pentru toti antreprenorii romani si pentru cei care ar vrea sa isi deschida o afacere, le doresc multa bafta, multa putere de munca si foarte mult curaj. Ma inclin si ma plec in fata lor cu respect pentru decizia de a o lua pe calea antreprenoriatului si ii sfatuiesc sa nu renunte indiferent de greutatile care le apar in cale. Ca un ultim sfat sau mai bine spus ca o rugaminte, sa incerce sa stabileasca parteneriate si legaturi de afaceri cu antreprenori romani pentru consolidarea mediului de afaceri romanesc, poate suna putin nationalist, dar avem nevoie sa ne unim fortele pentru a realiza un mediu de afaceri romanesc foarte solid si puternic".

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri