4 / 6

Business cu food truck-uri, povestea Maidan

"Maidan" este un business care a luat nastere la o bere intre prieteni. Calin Cindea (corporatist) si Bogdan Doltu (antreprenor) au vrut sa lanseze pe piata un brand autentic romanesc si cu o abordare mai informala asupra business-ului de HoReCa. De ce "Maidan"? Pentru ca era un concept foarte aproape de ideea de comunitate, dar si de nostalgia celor doi antreprenori pentru copilaria petrecuta la bloc.


"Povestea a inceput acum un an, cu un spatiu urban unde voiam sa recream atmosfera de pe maidanul copilariei. Ideea a evoluat in alte doua directii - Mosia Corbeanca, un loc de poveste langa Bucuresti, de aproximativ 13.000 de metri patrati, situat pe locul unei foste herghelii din Corbeanca si Maidan - brandul sub care am dezvoltat divizia de catering si street-food (inclusiv un food truck si un wine bar)", a declarat Calin Cindea.

Investitie in food truck - 20.000 de euro


Investitia in business a fost de circa 20.000 de euro, bani care au fost investiti in rulota, mobilier, echipamente, cheltuieli de transport, inmatriculare si obtinerea autorizatiilor. Usor, usor, business-ul a inceput sa faca si profit. In ultimele doua luni, cifra de afaceri a fost de circa 7.000 de euro/luna, iar marja de profit a fost de 40% (care nu include deocamdata amortizarea rulotei).

"Cifrele sunt foarte volatile, depind mult de numarul de evenimente la care participam, cati oameni reusesc sa atraga, profilul clientilor si in special vremea", a explicat Calin.

Inceputul a fost plin de provocari, iar cele mai multe au tinut de zona legislativa. "A trebuit sa intelegem de ce avem nevoie ca sa functionam in totalitate legal si cu norme de siguranta. In continuare acest subiect ne da de furca", a adaugat Calin.

Cum se doteaza un food truck?

Dotarea unui food truck se face in functie de ceea ce doresti sa gatesti in el. "Noi am plecat de la ideea unui food truck cat mai versatil, cu un meniu adaptabil in functie de eveniment. Am decis sa se numeasca Maidan Senviserie, iar meniul a fost construit in jurul diverselor retete de sandwichuri - de la banalul hot-dog, pana la sandwichuri cu steak de vita, pulled pork, bahn-mi si multe altele", a explicat Calin.

Din punct de vedere al utilajelor, food truck-ul celor de la "Maidan" are doua plite pe care gatesc majoritatea preparatelor, o friteuza, doua bain-marie-uri care tin preparatele calde, un cuptor electric, doua frigidere, o hota, o salatiera si multe spatii de depozitat si o casa de marcat.

Recomandarea antreprenorilor pentru cei care vor sa lanseze un business in industria street food este ca, cel putin la inceput, sa nu isi cumpere echipamente noi.

Citeste povestea integrala AICI.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri