4 / 6

Despre biletele la concerte, ca afacere

In Romania nu exista foarte multe posibilitati de a organiza un concert fara sponsori, in conditiile in care costurile sunt foarte mari, iar pretul unui bilet atinge, in medie, 30 euro, comparativ cu tarile vest-europene, unde pretul se situeaza in jurul sumei de 70-80 euro, explica Weiner.

“Daca vine in concert un nume mai putin cunoscut, romanul nu e dispus sa faca educatie muzicala pe banii lui, ci vrea, inainte de toate, sa afle cine e artistul respectiv, sa ia la cunostinta genul de muzica pe care cantaretul il abordeaza si numai daca e multumit de ceea ce asculta sa mearga la concertele lui”, adauga acesta.

Pe plan national, cele mai multe concerte se organizeaza in cluburi sau in spatii neconventionale, fiindca, cel putin in Bucuresti, nu dispunem de spatii speciale pentru a sustine acest gen de evenimente. De aceea, biletele se vand, de cele mai multe ori, la intrare si nu sunt cumparate online. In provincie, oamenii sunt mult mai dornici sa participe la concerte decat cei din Capitala, acest lucru intamplandu-se in conditiile in care evenimentul respectiv este perceput ca fiind unul de calitate.

In locurile nisate, unde vin artisti mai putin cunoscuti sau artisti cunoscuti doar de o anumita categorie de public, este mult mai greu sa organizezi un eveniment, povesteste Weiner, pentru ca, in acest fel, iti limitezi din start numarul de sponsori, care evita sa se implice in evenimentele dedicate unui numar de 500-600 de persoane.

Tocmai din cauza problematicii sponsorizarii evenimentelor muzicale, preturile biletelor au inceput sa urmeze, in ultimul an, un trend ascendent. Acestea au inceput sa creasca, iar majoritatea scumpirilor sunt justificate, totul e bine calculat, “iar pentru ca afacerile din acest domeniu sa mearga, trebuie sa existe un numar cat mai mare de concerte pe an”, afirma seful proiectului online.

Pentru ca numarul de evenimente sa se mareasca insemnat, este necesar ca organizatorii de spectacole sa ofere calitate si amuzament consumatorilor, la un nivel de pret echitabil, deoarece, dupa cum opineaza Weiner, in curand sponsorii vor iesi din ecuatie, iar tot riscul financiar ii va reveni promoterului.

Suma cheltuita pe cap de locuitor pentru astfel de evenimente este de 2-3 euro in Romania, de 10 euro in Turcia, pentru ca intr-o tara din vestul Europei sa atinga 250 euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri