3 / 6

Cadourile care prind la public

Magazinul Cadouri.ro vinde foarte bine si pe segmentul nuntilor - “Cadourile de nunta constituiau 5% din vanzarile totale efectuate la inceputul lunii octombrie, intrucat pe acest segment s-a intrat abia la inceputul toamnei”, dupa cum arata Dora Patrascu. Pana la sfarsitul anului 2008, procentul pe aceasta categorie a ajuns la 10%. Compania spera sa-si dubleze vanzarile pe acest segment incepand cu 2009.

Si in magazinul GiftLand.ro sunt achizitionate produse care se inscriu pe segmentul nuntilor (in proportie de 10%), insa atu-ul acestuia este ca vinde si cadouri personalizate. Singurul dezavantaj pe care il intampina tine de incarcatul fotografiilor pe site. “Cum noi vindem si cadouri personalizate, depindem de pozele clientilor, in sensul ca nivelul calitatii, marimii si rezolutiei poate deveni un obstacol greu de depasit. Practic, depindem si de imaginatia clientului atunci cand acesta este pus in fata unei decizii de cumparare a unui cadou personalizat, pentru ca noi oferim doar o fotografie cu un model pe site, iar consumatorul nostru trebuie sa-si imagineze cum ar fi acel produs cu propria sa fotografie”, povesteste Ciurca.

Cele mai bine vandute cadouri pe FunGift.ro sunt cele care apeleaza la sentimente si sunt adresate celor dragi, un bun exemplu fiind trandafirii in cufar – in afara de faptul ca aceasta idee este una inedita, ea este si foarte romantica si de efect.

“Vindem foarte bine si cadouri de tip corporate, iar pe acest segment sunt foarte solicitate cosurile-cadou, care contin, de obicei, diverse specialitati culinare. Singurele obiecte personalizate pe care le oferim clientilor nostri sunt felicitarile inscriptionate dupa dorinta fiecarui client”, spune Marius Ciocan.

FunGift nu vinde cadouri serioase, ca de exemplu carti, bijuterii sau cosmetice, tocmai pentru ca, inca de la lansarea magazinului, in 2005, s-a dorit ca acesta sa aiba un profil haios, unde oamenii pot gasi si altfel de cadouri, mai “fun” (amuzante). “Cel putin, asa ne place noua sa credem”, adauga project managerul shop-ului online.

Cadourile pentru copii se vand si ele, in special jucariile, insa acesta categorie de public nu reprezinta un target pentru FunGift. “Cadourile de acest fel sunt mai bine cumparate in perioada sarbatorilor, atunci cand clientii nostri achizitioneaza mai multe produse, pentru fiecare membru al familiei”, indica Ciocan.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri