2 / 14

1. Administrati inteligent bugetul de marketing

Fie ca va convine sau nu, marketingul este motorul lumii comerciale – combustibilul insa devine foarte scump. Secretul in manevrarea cheltuielilor este simplu: o supraveghere eficienta a cheltuielilor de marketing poate foarte usor sa va economiseasca un procent de 10-15% din totalul sumei alocate pentru marketing – un procent incurajator care poate finanta activitati pe care le puteti intreprinde la nivelele inferioare.

Momentul nici nu putea fi mai bun. In timp ce economia scade, legile marketingului sunt acum rasturnate, iar sentimentul consumatorilor este afectat de conditiile economice actuale. Ca in orice alta recesiune, companiile nu mai aloca fonduri pentru publicitate. Aceste masuri reprezinta consecintele unei curse alarmante dupa profit si, de fapt, nu au nici un fundament strategic. Dupa cum John Quelch, profesor la Harvard, explica, companiile “isi pot mari cu success cota de piata si profiturile la costuri mai mici decat in conditii economice favorabile”.

Un buget mai eficient si mai chibzuit pentru publicitate iti poate aduce bani frumosi din marketing, fara a-ti compromite obiectivele de marketing.

Eficientizarea cheltuielilor are loc in trei faze, potrivit AT Kearney:

Analizarea bugetului alocat pentru media.
Luarea deciziilor pe baza datelor si nivelul de analiza pe care il folosesc adeseori specialistii de aprovizionare pot fi cu success aplicate si in media.

Lucrul in stransa legatura cu agentia de publicitate. Incearca sa intelegi procesul de creare si de transmitere al unui mesaj publicitar – identifica apoi care sunt punctele-cheie care au nevoie de imbunatatiri. Daca iti stabilesti din start pierderi fixe, te vei descurca mai bine cu resurse mai restranse.

Imbunatateste productia publicitara. Datele neplacute cu privire la costurile productiei comerciale asigura cel mai bun temei pentru luarea deciziilor de productie si pentru negocierea preturilor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri