4 / 14

3. Fii creativ in relatia cu clientii

Intr-o lume omogena, cu foarte putine diferente intre produse, calitate si servicii, interactionarea cu clientii – de la vanzari pana la servicii – va fi intotdeauna o sursa de diferentiere.

Reprezentantii comerciali sunt primii care recurg la reducerea preturilor. In timp ce pot creste marja de profit pe termen scurt, aceasta crestere a marjelor se pun in contul cresterilor pe termen lung. Rezultatul nu este insa intotdeauna pozitiv, intrucat relatia cu clientul se deterioreaza.

Prin imbunatatirea distribuirii si eficientei resurselor comerciale, poti atinge obiective de crestere, fara a reduce forta de munca. Toate eforturile, insa, trebuie sa ramana strict pe plan strategic, cel putin pentru o perioada de timp: orienteaza-te catre cele mai atractive segmente de consumatori, atrage-ti clientii importanti si rentabili in acele segmente si ofera-le servicii prin intermediul canalelor favorabile.

Castigurile pot fi semnificative, variind de la 10% la 30% in castiguri combinate cu o crestere a profitului cu doua cifre, toate acestea in numai 12 luni.

Un serviciu cu clientii mai bun se bazeaza pe cateva intrebari-cheie: Ce tip de interactiuni vor pune bazele sau vor rupe relatia cu clientii-cheie? Cum pot fi imbunatatite aceste aspecte?Ce metode pot fi nascocite pentru a satisface asteptarile clientilor? Ce talente organizationale vor sustine aceste procese? Ce unitati de masura financiare vor putea asigura atingerea obiectivelor de profit?

Raspunsul poate consta in castiguri semnificative: O banca de retail si-a marit rata de retentie de la 1,5 la 3,6%, echivalentul a mai mult de 500 milioane dolari in solduri de credite. Un producator de calculatoare si-a crescut profiturile anuale, 30 milioane dolari provenind de la un singur client. Un mare lant farmaceutic si-a redus intervalul de asteptare pentru retete cu pana la 80%, si munca cu pana la 30%.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri