3 / 4

Ce faci pe timp de criza? Tragi aer in piept si te detasezi de rutina zilnica

Un prim raspuns recomandat de Mihaela Lupu este sa te restructurezi.

Apoi, sa tragi aer in piept si sa te detasezi putin de rutina zilnica, imaginand noi directii de actiune si noi metode a face bani. Pentru Kallista Finance este, cel putin intr-o prima faza, o perioada buna. Daca insolventa debitorilor va creste ca urmare a crizei, atunci lucrurile vor fi mai complicate.

Principalul efect al crizei este lipsa de resurse si exacerbarea neincrederii. Dezvoltarea din ultima perioada a segmentului de business in care activeaza compania de recuperare de creante este determinata de criza sau, mai degraba, de anticiparea efectelor crizei.

Atunci cand bancile nu-si mai onoreaza nici macar liniile de capital circulant angajate (cum se intampla in prezent), multe societati, in lipsa de solutii, se finanteaza prin neplata datoriilor catre furnizori si/sau catre stat, explica asociatul Kallista Finance. Creantele au toate sansele sa devina, in astfel de situatii, active neperformante pentru societatile care au livrat marfuri sau care au prestat servicii cu plata la termen. Lipsite de resurse, aceste societati ajung si ele, la randul lor, in situatia de a nu-si onora obligatiile scadente.

Se naste, in acest mod, un cerc vicios extrem de periculos. Societatile diligente cauta solutii pentru a limita pierderea resurselor si isi urmaresc cu atentie nivelul si structura creantelor. “Atunci cand constientizeaza ca recuperarea creantelor este o activitate care consuma resurse importante si necesita cunostinte juridice si procedurale, ne cauta pe noi, societati specializate in astfel de servicii. In esenta, decizia de a incheia un contract cu o societatea specializata in recuperarea creantelor este rezultatul unei analize de cost de oportunitate. In privinta evolutiei viitoare, apreciez ca piata va avea o crestere sesizabila atunci cand bancile vor scoate creantele neperformante la iveala. Deocamdata prefera sa le ascunda prin tehnici de reesalonare si refinantare”.

Revenind la Kallista Finance, care este un “boutique” de servicii financiare, in sensul ca ofera clientilor sai consultanta personalizata in domeniul financiar si juridic, intentioneaza sa se dezvolte accelerat in acest an, si sa devina unul dintre primii cinci jucatori pe acest segment de piata (in sectorul business-to-business).

Experienta anterioara a Mihaelei Lupu i-a oferit posibilitatea unei analize atente a comportamentului comerciantilor in ceea ce priveste reglementarea prin contracte a activitatii desfasurate, facturarea serviciilor prestate sau a bunurilor livrate, urmarirea incasarii contravalorii serviciilor prestate: “Am avut posibilitatea de a observa modalitatile agresive de recuperare a creantelor utilizate de anumite societati avand acest obiect de activitate, prin exercitarea abuziva a unor cai procesuale care, dincolo de faptul ca nu erau apte a-i asigura creditorului posibilitatea recuperarii creantei, il expuneau, in plus, riscului de a plati debitorului cheltuieli de judecata si, eventual, despagubiri pentru prejudiciul de imagine cauzat.” Asadar, profesionalismul, buna cunoastere a reglemetarilor legale in materie, o atenta analiza a fiecarei creante si a fiecarui debitor din perspectiva reputatiei si a solvabilitatii sale, sunt esentiale pentru identificarea celei mai potrivite strategii de actiune in scopul desfasurarii cu succes a activitatii de recuperare creante.

Compania, cu sapte angajati in prezent, vrea sa-si dubleze numarul de salariati in urmatoarele trei luni.

Mihaela Lupu a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti in anul 2000. Pana la aceasta data a activat ca avocat consultant pentru una dintre cele mai importante institutii media din Romania. Este specializata in insolventa, fiind, in aceasta calitate, consultant al uneia dintre marile firme de audit active in Romania si este membra a Baroului din Bucuresti si a Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri