3 / 4

Piata de tuning a crescut cu 40% anul trecut

Piata de tuning din Romania a crescut cu 30-40% anul trecut fata de 2007. Estimarile lui Sonu sunt facute pe baza a ceea ce s-a intamplat in piata, a numarului de automobile participante la expozitii, a produselor nou aparute etc.

Tuning-ul are mai multe componente, potrivit acestuia – una de styling, alta de audio si una de motor. Cei mai multi bani se baga in partea audio, care este mai accesibila, insa distributia lor precisa nu este cunoscuta de fondatorul 4tuning.

Comparativ cu alte sectoare, industria de tuning nu a scazut foarte mult, spune Gratian Sonu.

Din cauza crizei economice, oamenii au renuntat sa-si mai cumpere masini noi si au preferat sa le imbunatateasca pe cele vechi. In 2009, insa, se va inregistra o scadere, nu foarte mare, pe acest sector.

Piata de tuning, considera Sonu, este conditionata numai de dorinta consumatorului: “daca acesta vrea sa isi modifice masina, atunci nu il va impiedica nici criza, nici altcineva sa o faca.”

Cei care vor sa-si creasca puterea masinii cu cateva zeci de cai putere trebuie sa scoata din buzunar cateva sute de euro, iar celor care vor sa creasca puterea masinii de la 200 la 350 de cai le trebuie cateva mii de euro, spune Sonu.

Pe partea de styling, niste jante noi costa si ele cateva sute de euro, totul depinde de model si de producator. “Insa, in general, la noi in tara preturile sunt cam aceleasi. Bineinteles, exista posibilitatea de negociere cu firma de tuning care iti transforma masina, mai ales in situatiile in care vrei sa ii faci mai multe modificari.”

Cat despre cel mai ieftin sistem audio, acesta poate costa cateva milioane de lei vechi, 2-3. Dar asta nu inseamna ca daca este atat de ieftin, este si bun.

Piesele, produsele cu care se lucreaza la nivel local provin din tari ca Germania sau Austria.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri