2 / 4

De la distributia in hipermarketuri la un boutique in Centrul Vechi al Capitalei

"Brandul nu se potriveste cu supermarketul pentru ca cei care merg acolo nu cauta asa ceva. Apoi am vrut magazin in Centrul Istoric pentru ca asa este in orice oras din Europa si in farmacii pentru ca am lucrat zece ani in aceasta industrie si fiindca atunci cand cumperi un produs din farmacie este sigur ca este de calitate", afirma Patrascu.

Managerul recunoaste ca a pierdut foarte multi bani in urma distributiei in hipermarketuri si, chiar daca nu precizeaza suma totala, afirma ca numai taxele de prima livrare au fost de 16.000 euro.

Spatiul din Centrul Vechi l-a inchiriat in ianuarie 2008 si, desi magazinul trebuia sa se deschida in martie - aprilie, din cauza lucrarilor de refacere din zona, cladirea a putut fi folosita abia din luna iulie.

Potrivit directorului Seven Spa Cosmetics, publicul tinta al produselor Manufaktura sunt persoanele de toate varstele carora le plac produsele de rasfat, dar si cele care vor sa faca un cadou.

In general, magazinul are cateva zeci de clienti pe zi, majoritatea cumparand doua produse, valoare medie a achizitiilor fiind de 40 lei. Dupa cum declara Sorin Patrascu, preturile in Romania sunt medii, adica cu aproximativ 10-20% mai mari decat in Cehia, dar mai mici decat in alte tari din strainatate.

Cea mai mare comanda de pana acum a fost de aproximativ 3.000 euro - din partea unei companii de farmaceutice. O alta comanda importanta a fost data de un cabinet de avocatura.

Desi in luna august a anului trecut vanzarile au fost mari, in vara acestui an, acestea au scazut foarte mult. "Cand nu erau terasele, vizibilitatea magazinului era mai mare si lumea mai intra sa vada ce este aici. Acum vin multi oameni, dar pentru altceva, iar deschiderea de noi terase ne-a mai scazut vanzarile, deoarece oamenii nu mai intra in magazin. Avem clienti si turisti, dar multi intreaba daca sunt produse romanesti si sunt putin dezamagiti cand le spun ca nu", povesteste managerul.

Desi vanzarile din magazin si din farmacii nu sunt la nivelul la care se astepta, Patrascu spune ca nu-i pare rau ca a deschis aceasta afacere, dar daca ar reincepe acum, nu ar mai distribui Manufaktura in supermarketuri.

"Am fost invatat cu vanzari mari si asta m-a costat", a conchis managerul.

Perioadele in care cele doua angajate ale magazinului au avut cel mai mult de lucru au fost decembrie - cand vanzarile au fost de trei, patru ori mai mari, martie si Zilele Bucurestiului, cand produsele s-au vandut cat intr-o luna de zile.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri