3 / 4

Intre criza si sezonalitate, la un profit de pana la 3.000 lei/luna

"O perioada am refuzat sa cred ca este vorba de criza. Am zis ca este sezonalitate, ca produsele sunt pentru persoanele care vor sa faca un cadou, dar acum cred ca este vorba si despre criza. Pentru ca, in timp ce brandul a castigat notorietate, vanzarile au ramas plafonate, adica sunt la aproximativ 70% din ceea ce estimam", afirma Patrascu.

Compania este la inceput pe profit, dar managerul recunoaste ca afacerea este deocamdata doar una de suflet si nu ar putea trai inca din aceasta.

"Este un nivel cu care supravietuiesti, dar am planuri prin care sa fac in asa fel incat sa ma satisfaca si financiar. Acum cheltuielile pe luna sunt in jur de 2.000 euro (fara impozit) si ca profit raman, in medie, intre 1.000 si 3.000 de lei. Dar in anumite perioade, cum este aceasta, mai trebuie sa vii si cu bani de acasa", explica managerul.

Potrivit Ministerului de Finante, anul trecut, compania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 60.000 euro si un profit de aproximativ 10.000 euro.

Pentru ca afacerea sa nu mai fie doar una de suflet vanzarile ar trebui sa creasca, iar Patrascu crede ca acest lucru se poate face distribuind produsele si in alte locuri decat in magazinul de pe Smardan si in farmacii.

"Am negociat cu trei mall-uri din Bucuresti, insa problema este ca intre trei si cinci ani de zile nu pot pleca de acolo. Sau pot pleca, dar platesc in continuare chiria, iar acum nu sunt pregatit pentru acest pas".

Cele mai solicitate produse sunt cele pe baza de bere, care inseamna aproximativ 30-40% din totalul vanzarilor, si cele cu vin.

"Berea cucereste datorita curiozitatii si prin miros. Nu au foarte mult succes produsele cu frisca, vanilie, prune si spumantele de baie, desi sarea de baie se vinde si e putin ciudat pentru ca se foloseste la fel. Sapunurile portionate s-au vandut cel mai bine in ultima perioada. Totodata, o diferenta fata de pietele din strainatate a fost gama cu ciocolata, care s-a vandut foarte bine in Romania, dar in alte tari nu, drept pentru care s-a oprit productia", spune Patrascu.

Pentru a creste vanzarile, din luna septembrie, directorul firmei vrea sa realizeze campanii pe termen scurt de fidelizare a clientilor. Pana acum nu a lucrat cu vreo agentie de relatii publice si nici cu vreuna de publicitate, dar a colaborat cu reviste, a promovat produsele in farmacii si pe site-uri, dar mai ales s-a bazat pe cumparatorii fideli.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri