2 / 3

Afaceri de 3 mil. euro in 2009

Ca orice afacere, gradul de profitabilitate al ei depinde de eforturile facute si de investitii, de modul in care te preocupa afacerea, de studierea pietei sau de cat de bine sunt pregatiti angajatii pe care ii ai, de cum reusesti sa iti fidelizezi clientii, este de parere seful Eturia.

In primul an de la lansarea agentiei, adica in 2008, compania a avut o cofra de afaceri d eun milion euro. Pentru anul in curs, seful ei estimeaza afaceri de 3 milioane euro. “Marja de profit a crescut cu 25% in acest an, in special datorita maririi puterii de negociere cu partenerii externi”, adauga el.

De cand a lansat Eturia, Stoica nu a trecut prin nici un moment dificil. “Sper nici sa nu fie cazul. Spre exemplu, in Dasimpex, la nici sase luni de la lansare am avut un furt la magazinul principal, soldat cu o paguba de circa 40.000 dolari, intreg capitalul de lucru de la acel moment. A fost un moment in care puteam sa renunt la business, dar am avut puterea sa o iau din nou de la zero”, isi aminteste managerul.

Inedit la acest tip de agentie este faptul ca fiecare client isi poate personaliza vacanta, in functie de propriile preferinte. Angajatii Eturia, in numar de 15, discuta cu fiecare persoana in parte, afla care sunt dorintele si preferintele potentialului client si astfel ii “deseneaza” vacanta care i se potriveste.

“De asemenea, faptul ca vizitam de mai multe ori pe an toate destinatiile pe care le vindem ne ofera o imagine foarte clara asupra unei anumite zone in momentul in care o promovam in fata clientului”, arata Sorin Stoica.

Clientii Eturia provin din medii diverse – in general, sunt oameni carora le place sa descopere, sa viziteze, sa caute lucruri noi. “Sunt oameni care isi doresc flexibilitate si servicii de calitate, dar si expertiza din partea agentiei de turism.”

Tarifele pentru pachetele vandute de Eturia depind de destinatie, de tipul de vacanta, de numarul de zile, de clasa hotelurilor etc. Pretul mediu per pachet turistic vandut de Eturia este 1000 euro/persoana, conform sefului agentiei.

Despre sine, Sorin Stoica crede ca este mai mult decat un manager. El se considera un lider. Despre business-ul Eturia, el spune ca se afla in extindere continua. A lansat trei site-uri, www.republicadominicana.ro, www.sejurexotic.ro, www.eturia.ro/honeymoon, lucreaza la alte proiecte similare si aduce lunar in protofoliu alte destinatii sau produse.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri