3 / 4

Criza a venit abia in semestrul al doilea din 2009

Desi 80% dintre clientii unitatii de patru stele o reprezinta segmentul corporate, criza s-a facut simtita abia in cea de-a doua jumatate a anului 2009. “Cel mai bun an pentru noi a fost 2008, cand am avut un grad mediu de ocupare de 75%, hotelul fiind plin pe timpul saptamanii, insa week-end-ul ne tragea in jos. Primele semne ale recesiunii s-au vazut in vara lui 2009, cand gradul de ocupare nu a mai depasit 60%”, isi aminteste sefa K+K Hotel Elisabeta.

Practic, criza s-a tradus prin vizite din ce in ce mai rare ale clientilor fideli si micsorarea numerica a delegatiilor. “Atunci am recurs la eficientizarea costurilor. In primul rand am renegociat preturile cu furnizorii, de la care am obtinut reduceri de 5 pana la 40 de procente. Apoi, din 2010, am inghetat si salariile celor 30 de angajati”, explica reprezentanta K+K.

In cele din urma, la cererea pietei, s-a recurs si la scaderea tarifelor. “Daca in 2008 pretul mediu per camera era de 140 de euro, acum a ajuns la circa 1002-103 euro, si trendul este inca de scadere. Situatia economica si politica actuala ii sperie pe investitorii straini”, spune Dunca, care adauga ca majoritatea clientilor provin din Austria, Germania, Marea Britanie, Franta si Italia.

Anul trecut, hotelul a raportat o cifra de afaceri de 6 milioane lei (circa 1,4 milioane euro), in scadere fata de 2008.

Pe langa cele 67 de camere, hotelul mai are si 2 sali de conferinte cu o capacitate de 40 si respectiv 12 locuri (in care se tin interviuri si tranining-uri), un restaurant si un bar, segmentul de F&B furnizand circa 5% din cifra de afaceri a hotelului.

Potrivit lui Dunca, principalii competitori ai unitatii pe care o conduce sunt Novotel, Howard Johnson, InterContinental si Majestic.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri