3 / 4

De ce nu este bursa o solutie

Tarom s-ar fi putut lista la Bursa daca tranzactiile zilnice ar fi fost mai mari. Bursa de la Bucuresti nu este o solutie pentru operatorul aerian.

“O privatizare pe bursa din Bucuresti cu tranzactii de 4-5 milioane de euro pe zi nu ii va da Taromului fondurile de care are nevoie. Intr-un an, doi trebuie sa isi schimbe flota, deci sunt sute de milioane de euro. Ar trebui sa fie o bursa foarte mare. Nu vad ca o optiune rationala privatizarea prin bursa. Trebuie sa se mearga constient pe ideea ca singurii cumparatori trebuie sa fie unul dintre marile grupuri aeriene. Poate avem sansa sa fie un grup din Orientul Mijlociu sau poate Turkish Airlines. Pentru oportunitatea unei achizitii in transportul aerian, principalul indicator este reducerea de costuri. Se face o analiza, unde nu ai duplicari de rute, unde ai flota compatibila”, afirma Lionachescu.

Apartenenta la un grup aerian puternic ii va da companiei Tarom destinatii, code-sharing, reduceri la cumpararea de combustibil, tehnologie noua, etc.

“Guvermul trebuie sa incerce sa regandeasca strategia Taromului si o data pus pe picioare cat de cat, lucrurile ar putea sa mearga altfel, ma refer la o eventuala privatizare. Azi daca vinzi o firma cu pierderi de cateva milioane de euro, nu vinzi mai nimic. Trebuie sa vinzi un plan, daca nu ai asa ceva cam pierzi timpul”, considera Paun.

Tarom opereaza catre 49 de destinatii in sezonul de iarna 2010, acoperind tari din Europa, Africa de Nord si Orientul Mijlociu.

In primele 7 luni ale anului 2010, compania Tarom a transportat peste 1.120.000 de pasageri iar gradul mediu de incarcare a fost de 61%, in crestere cu peste 8 puncte fata de perioada similara a anului trecut.

Pentru anul 2010, Tarom estimeaza peste 2 milioane de pasageri transportati si un grad de incarcare de peste 60%.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri