4 / 6

Primii ani ca antreprenor in online: dupa doua incercari, a treia a fost cu noroc

Cea mai mare provocare, mai ales pentru un business aflat la inceput, a fost sa reuseasca sa gaseasca o nisa castigatoare, iar acest lucru a venit tot din a treia incercare, la fel ca si in cazul intrarii la facultate.


Lui Jack Ma i-au trebuit patru ani, dupa ce a esuat cu doua proiecte, sa adune intr-un apartament alti 17 prieteni carora le-a cerut sprijinul pentru a crea un magazin online caruia sa ii spuna "Alibaba". Platforma propusa de catre Jack Ma oferea posibilitatea exportatorilor sa listeze produse pe care consumatori din strainatate sau din China sa le poata cumpara direct.


Proiectul s-a dovedit unul de succes, atragand intr-un timp record membri din toate colturile lumii. Pana in octombrie 1999, Alibaba a reusit sa obtina finantare de la trei giganti precum Goldman Sachs (5 mil. dolari), SoftBank (20 mil. dolari) sau de la un operator de telefonie mobila din Japonia. "Ne vom dezvolta si vom reusi pentru ca suntem tineri si nu vom renunta niciodata", spunea Jack Ma intr-o adunare cu echipa de angajati la inceputurile companiei.


Alibaba a inceput sa creasca, iar la inceputul anilor 2000 lansa pe piata TaoBao, un competitor pentru eBay.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri