4 / 11

Ce trebuie sa schimbam la eCommerce-ul romanesc

Andra Blaj - Brand Manager Fashion Days: Trebuie sa oferim incredere si servicii post vanzare de calitate. De exemplu, in cazul Fashion Days, un serviciu important este returul gratuit, iar rezultatele acestuia se vad in cosul de cumparaturi, care a crescut numeric si valoric dupa introducerea posibilitatii de retur printr-un singur click.


Manuela Melinescu Director de marketing, Vola.ro: Vad o modificare macro a intregii piete, cred ca in Romania exista o problema de perceptie pentru plata online. Este necesara o strategie, o campanie de educare la nivelul intregii piete. Nu cred ca in viitorul apropiat vom vedea acest lucru, dar este necesara.


Dorin Boerescu CEO, 2Performant: Cred ca ar fi important sa existe suport online intre 6 seara si 12 noaptea. Este un interval in care se fac foarte multe tranzactii, foarte multe magazine spun ca ofera suport, dar de fapt acesta este offline. Cred ca este usor de facut, pot fi angajati studenti care pot lucra de acasa, nu e rocket science si oamenii acestia nu trebuie sa fie trainuiti intens.


Cristina Berdea, Manager Vanzari Online, Farmec: Increderea este foarte importanta, trebuie sa reusim sa o transpunem cumva din offline in online. In magazin vezi vanzatorul, vorbesti cu el, iti transmite o anumita incredere. Noi primim foarte multe telefoane de la persoane care ne intreaba ce sa cumpere, ce ar fi mai indicat pentru ei, e nevoie sa se creeze o incredere intre client si magazin.


Alexandru Ionita, Marketing Manager, Vivre.ro: Retailerii romani trebuie sa se focuseze din ce in ce mai mult pe client service. E o zona foarte importanta, s-au facut pasi importanti, dar inca mai este nevoie de foarte mult.


Florin Filote, Marketplace Director, eMAG: Cred ca onlinerii trebuie sa se apropie foarte mult de mobile, generatia tanara descopera online-ul aproape exclusiv mobile. Noi am trecut prin cateva etape de tranzitie, de la desktop la laptop si apoi mobile, ei nu am mai au acest traseu si, evident, comportamentul lor de cumparare este diferit.


Mihaela Muresan, Director de Marketing, IKEA Romania: Cred ca trebuie sa ne focusam pe “offline-izarea” experientei cu produsul, sa le dam clientilor posibilitatea sa le incerce, sa le poata testa, sa aiba aceeasi experienta si in online, ca in offline. De exemplu, ne gandim la aplicatii care pot sa arate clientului cum s-ar incadra un anumit produs de mobilier in casa celui care vrea sa cumpere. Trebuie sa ne gandim la extinderea experientei spre 3D, spre implicarea mai multor simturi decat permite online-ul in mod normal.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri