Ultimele 12 luni de criza. Evolutia asigurarilor
Paradigmele economiei mondiale se reaseaza. Ce urmeaza in asigurari?
Asigurarile romanesti vs alte piete
Lectia primului an de criza
Ce probleme persista in asigurari
Solutii propuse
4 / 7

Lectia primului an de criza

Importanta capitala a transparentei, comunicarea continua si apropierea fata de client sunt unele dintre cele mai importante lectii confirmate de criza, sunt de parere managerii din asigurarile romanesti.

Criza a insemnat, in opinia Corneliei Coman, CEO-ul liderului asigurarilor de viata de pe piata autohtona, intoarcerea la conceptele de baza ale acestei industrii, la protectia financiara personala sau a familiei, beneficiu specific asigurarii de viata care nu mai este oferit de nici un alt produs financiar.

“In acelasi timp, datorita specificului asigurarilor de viata, este deosebit de important sa se pastreze comunicarea cu clientii si forta de vanzari, pentru ca acestia din urma sa fie pe deplin pregatiti sa raspunda intrebarilor clientilor. Transparenta este o practica ce ne-a ajutat in relatia cu clientii si nu in ultimul rand, vorbim despre eficientizarea activitatii”, spune CEO-ul ING Asigurari de Viata, companie care tinteste un nivel al primelor brute subscrise de 650 de milioane de lei la finalul anului, in concordanta cu evolutia economica si comportamentul consumatorului specific acestei perioade.

“Managerii pietei asigurarilor sunt caliti intr-un domeniu de activitate greu, neafectat de criza e adevarat, dar afectati de lipsa de profitabilitate generala a pietei. In acest context, cred ca, este domeniul de activitate cel mai pregatit din punct de vedere managerial pentru a trece cu succes peste efectele crizei”, a adaugat Bucsa la randul sau mentionand totodata ca si in domeniul asigurarilor, politici mai mult sau mai putin dure, de reducere a costurilor, de prudenta in afaceri, in general, si-au facut simtita prezenta si ne putem astepta sa le regasim si in urmatoarea perioada.

Shah Rouf (foto), director general Aviva Asigurari de Viata, nu este insa la fel de optimist. “Mi-e teama ca cea mai importanta lectie nu a fost inca invatata, iar daca a fost, va fi in curand uitata. Companiile de asigurari trebuie sa isi invete consilierii financiari sa le arate clientilor cat de simple sunt produsele de asigurari cu componenta investionala, asa cum sunt produsele unit-linked”, declara seful Aviva Romania.

Pe de alta parte, spune Rouf, se pare ca exista o tendinta la nivelul intregii industrii de a promite profituri cat mai mari intr-un timp cat mai scurt, iar in momentul in care promisiunile nu se adeveresc isi sfatuiesc clientii sa treaca la produsele traditionale cu venit garantat.

„Mereu am considerat ca cea mai mare greseala a clientului care doreste sa investeasca este sa se entuziasmeze mult prea usor de incurajarile mass-mediei, ale familiei sau prietenilor, pentru ca in final sa investeasca atunci cand valoarea unit-urilor este cea mai mare. In egala masura, aceiasi oameni vor reactiona la zvonurile negative atunci cand piata financiara se afla intr-un context dificil si vor renunta la investitiile facute pana atunci”, explica Rouf . Prin urmare, atrage atentia seful Aviva, nu trebuie sa fii un geniu din domeniul investitiilor din Londra sau New York pentru a vedea ca aceasta este o cale sigura de a pierde banii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri