Anul de criza, secetos in oferte de munca
Peste 8.000 de noi locuri de munca in retail-ul autohton
FMCG-ul a pus la bataie 2.000 de job-uri
Serviciile – pe val chiar si in recesiune; Outsourcing-ul se extinde cu putere
3 / 5

FMCG-ul a pus la bataie 2.000 de job-uri

Puterea sporita de cumparare afisata la rafturile fiecarui retailer s-a domolit pe timp de criza, dar jucatorii din FMCG nu s-au plans de scaderi ale profiturilor. Chiar daca unele segmente – cum ar fi producatorii de tigari – au simtit coltii crizei, producatorii de bere si cei de produse cosmetice au reusit sa-si mentina afacerile stabile.

Desi Coca-Cola Hellenic Bottling Company Romania, cel mai mare jucator de pe piata locala de bauturi non-alcoolice, a anuntat inchiderea unitatii de productie de la Iasi, dupa ce anul trecut a renuntat si la fabrica din Oradea, un alt jucator s-a extins in forta. Astfel, Pepsi America Romania, cel de-al doilea jucator de pe piata locala a bauturilor racoritoare, a inaugurat 1 septembrie cea mai mare fabrica a companiei din Europa, un proiect de 150 milioane de dolari. In prezent, in fabrica lucreaza cu 70 de angajati, urmand ca la finalizarea celei de-a doua faze a proiectului sa fie angajate aproximativ 300 de persoane.

Subsidiara locala a Procter and Gamble (P&G), cel mai mare producator mondial de bunuri de larg consum, a angajat aproximativ 150 de angajati in ultimul trimestru al anului 2008 si avea in plan angajarea a inca 150 de angajati in semestrul intai al anului in curs, pe fondul definitivarii proiectului de deschidere a fabricii din Urlati (jud Prahova).

Competitorul direct al Procter & Gamble, compania Henkel, viza la inceputul anului in curs o strategie de business axata pe crestere. „Pe 2009 nu avem nici un plan de disponibilizari. Recrutam in continuare. Oricum, parerea mea este ca mai ales in aceste perioade de criza companiile ar trebui sa-si pastreze oamenii. Criza va trece. Ce vor face dupa aceea?”, spunea HR manager-ul companiei, Adriana Radu. Henkel a pus la dispozitie in ultimul an de criza peste 20 de posturi vacante, conform site-ului de recrutare eJobs.

In acelasi timp, Tymbark Maspex Romania, una dintre cele mai mari companii de pe piata bauturilor necarbonatate, a creat aproape 400 de locuri de munca prin deschiderea celei de-a doua unitate de productie la Valenii de Munte.

Alte slujbe au fost puse la bataie de lanturile fast-food McDonalds, KFC si Burger King, care au anuntat angajari a peste 1.000 de persoane cumulat, datorate extinderii zonale.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri