1 / 3

De la zero

Muller a intrat in Romania printr-un joint-venture cu grupul israelian Central Bottling Company (CBC), din care fac parte companii precum Coca-Cola Israel, United Romanian Breweries Bereprod, unul dintre cei mai importanti jucatori locali pe piata berii, Tara Israel si Prigat Israel.

Muller a inceput productia de lactate in cadrul companiei Tara si si-a anuntat intentia de a patrunde pe pietele din Romania si Bulgaria. Astfel, in 2007 grupul german a demarat pe plan local investitiile in cercetare, un an mai tarziu lansand oficial primele produse din gama Muller.

“Primul an a fost plin de provocari, am inceput de la zero, nu aveam nimic pe piata din Romania. Cand am cautat pe Google, inainte sa intram pe piata locala, am gasit doar 26 de referiri la numele Muller in paginile din .ro. Am avut un plan pe termen lung, am anticipat putin diferit trendul pietei, pe fondul background-ului din ultimii doi ani, insa 2009 a fost un an diferit fata de ce am preconizat. Cu toate acestea, am castigat cota de piata, am raportat vanzari bune si am lansat categoriile de produse pe care le-am planificat”, declara Tzafrir Granat (foto).

Primele produse lansate au fost iaurturile cu fructe Froop, iaurtul simplu Bianco si gama Muller Mix (iaurt combinat cu cereale sau un preparat de fructe). Un obiectiv anuntat inca de la intrarea pe piata locala a fost patrunderea in top 3 jucatori pe piata iaurturilor, un pariu castigat, cel putin in categoria iaurturilor cu fructe.

“Am castigat puncte la capitolul diferentiere, personalitate si inovatia brandului. Am spus chiar de la inceput ca nu vom fi un alt jucator in multime, un jucator cu numarul 31, de exemplu. Am tintit locul 3 si chiar am reusit acest lucru in segmentul iaurturilor cu fructe. In iunie, am detinut 9% din piata totala a iaurturilor cu fructe si 19% in categoria hipermarketuri si supermarketuri”, spune Granat.

Compania comercializeaza in prezent peste 30 de produse. Recent, Muller Diary Romania si-a majorat capitalul social cu 2,5 mil. euro, suma care va fi utilizata in dezvoltarea brandului. Potrivit vicepresedintelui de marketing, pana la finalul acestui an compania va lansa o noua categorie de produse.

“Avem un interval de timp, o fereastra de 2 ani in care trebuie sa construim brandul si sa il intiparim in memoria consumatorului. Vrem sa fim foarte activi, sa comunicam imaginea brandului. Vom lansa o noua categorie de produse in acest an, pana in decembrie. Aceasta majorare de capital este suficienta pentru acest an”, afirma Tzafrir Granat.

Cel mai recent produs lansat a fost Pezzi di Frutta, prin care Muller Diary Romania a intrat pe cel mai mare segment al pietei de iaurturi cu fructe, mainstream. In intervalul iunie-iulie, aceasta lansare a beneficiat de o campanie de promovare inedita, in urma careia calatorii Metrorex ce traversau pasajul de la Unirii au primit iaurturi dimineata si seara.

Privire retrospectiva: Cum a construit Muller un brand de la zero intr-o Romanie in criza



Articole recomandate


Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.