De la zero
Evolutie satisfacatoare in 2009
“Investitiile sunt leacul pentru criza”
3 / 4

“Investitiile sunt leacul pentru criza”

In opinia oficialului Muller Diary Romania, criza financiara a afectat in primul rand ritmul de crestere a industriei produselor lactate. Daca in perioada 2006-2008, piata a experimentat cresteri de doua cifre in cele mai multe categorii, in 2009 industria isi va incetini ritmul de dezvoltare, raportand un ritm de crestere de o singura cifra.

Pe de alta parte, consumatorii sunt mai atenti la produsele pe care le achiztioneaza si si-au redus cosul de cumparaturi.

“Consumatorii se indreapta spre produse de calitate si care justifica pretul platit. Astfel. categoria de produse premium a crescut. Piata a crescut ca valoare cu aproape 10%, insa a scazut din punct de vedere al volumului cu pana la 5%. Categoria iaurturilor a crescut anul acesta cu 1%, fata de cifrele inregistrate in 2008, 12%, respectiv 15% in 2007”, declara Tzafrir Granat.

Astfel, din totalul industriei produselor lactate din Romania, piata iaurturilor detine o pondere de 17%, avand o valoare estimata pentru acest an de 663 mil. lei. Produsele tip sana si kefir detin o cota de 4% din total piata, cu o valoare estimata de 148,2 mil. lei. Un procent mic, 1%, este detinut de categoria deserturi, care atinge nivelul de 51,5 mil. lei.

Sursa: Muller Diary Romania

Potrivit lui Granat, piata produselor lactate, impartita in prezent de companii precum Danone, Friesland, Tnuva, dar si producatori locali precum Albalact sau Covalact, are in continuare potential de crestere prin aparitia de noi jucatori. “Este loc suficient pentru noi jucatori, intrucat consumul per capita este scazut. Daca ai portofoliul bun, esti pe segmentul care trebuie acesta poate fi crescut chiar si cu 50%”.

Piata iaurturilor va inregistra anul acesta un avans de maxim 3%, o revenire a industriei fiind asteptata pentru a doua jumatate a anului viitor. In plus, pe fondul crizei economice vom asista la o reducere a numarului de deschideri in retailul modern, care isi va reveni abia in anul 2011.

“Solutia mea pentru iesirea mai rapida din criza sunt oamenii si psihologia acestora. Daca oamenii care au influenta si banii necesari vor continua sa investeasca vom iesi mai repede din criza. Daca doar ii vor tine pentru ei pentru vremuri bune, nu. Investitiile sunt leacul pentru criza., nu conteaza daca sunt interne sau straine, conteaza psihologia celor care au puterea sa investeasca”, conchide Tzafrir Granat.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri